کد خبر: ۱۳۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
استاندار فارس:

استان فارس پرچمدار تاریخ، فرهنگ و تمدن کشور و معرف امروز ایران اسلامی در اقصی نقاط جهان است

استاندار فارس این استان را مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین دانست و بر لزوم توجه بیشتر به داشته های فارس تاکید کرد.
عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح نمایشگاه تاریخ محلی استان فارس که همزمان با آغاز هفته تاریخ و فرهنگ فارس با شعار «فارس، مهد تمدن ایران زمین» در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه همگان از قدمت دیرینه فارس به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی آگاه هستند، عنوان کرد: این دیار کهن ازدیرباز خواستگاه امپراتوری‌های بزرگی همچون هخامنشیان و ساسانیان بوده که در آن زمان ایران و ایرانی و فرهنگ انسان دوستی و کشور داری را به دنیا نشان داده اند.

‎او با بیان اینکه مردمان فارس از ابتدای اعلام موجودیت اسلام همواره عشقی وافر به خاندان نبوت و رسالت و دین مبین اسلام داشته اند، پیوستن سلمان فارسی از این سرزمین به صحابه حضرت رسول (ص) مصداقی از این ارادت است

‎استاندار فارس با تاکید بر نقش و اثرگذاری استان فارس در دوران اسلامی، شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس تقدیم ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید گلگون کفن در راه حفظ کیان دین و کشور را نمایانگر این جایگاه ارزشمند دانست و بیان کرد: بی تردید همه ما به پرورش چنین فرزندان شریفی در خطه فارس می‌بالیم.

‎رحیمی با اشاره به اینکه از گذشته‌های دور تا کنون ایران را با نام‌هایی همچون فارس، پارس و پرسپولیس می‌شناسند، اظهار کرد: استان فارس پرچمدار تاریخ، فرهنگ و تمدن کشور و معرف امروز ایران اسلامی در اقصی نقاط جهان است.

‎او اظهار کرد: آثار به یادگار مانده‌ای همچون نقش رستم، تخت جمشید، پاسارگاد و آتشکده و کاخ‌های ساسانی و هخامنشی که به عنوان آثار جهانی به ثبت رسیده نشانی از قدمت تمدن در دیار فارس است که امروز نیز این دارایی‌های کهن را پاس می‌داریم.

‎نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه علاوه بر افتخار به گذشته با ارزش فارس باید بایسته‌ها و آینده استان را نیز مورد کنکاش قرار دهیم تا با اندیشه ورزی و تدبیر بتوانیم فردایی بهتر برای مردم رقم بزنیم.

‎رحیمی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های فراوان فارس ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از خرد جمعی و همراهی بزرگان و صاحب نظران بتوانیم از این سرمایه‌ها برای اعتلای، استان، مردم و کشور استفاده کنیم.

‎او تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که توسعه محلی و منطقه‌ای به توسعه ملی گره زده شود و دستیابی به این هدف با حمایت بزرگان فارس میسر خواهد بود.
نظرات بینندگان