کد خبر: ۱۳۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

داژبال ایران، همچنان در تسخیر فارس

بانوان داژبالیست استان فارس برای دومین سال متوالی قهرمان کشور شدند.
ششمین دوره مسابقات داژبال قهرمانی کشور بانوان به میزبانی شهر اهواز برگزار و در بازی نهایی بانوان فارسی ۲۷ بر ۱۷ سمنان را شکست دادند و مقام قهرمانی را مجدد کسب کردند.

رییس کمیته داژبال فارس گفت: ششمین دوره مسابقات داژبال قهرمانی بانوان کشور در شهر اهواز و با حضور ۱۷ تیم از سراسر کشور برگزار شد که بانوان فارسی با آمادگی کامل و تمرینات مستمر یکساله توانستند با اقتدار از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند.

پاک فطرت افزود: تیم فارس در مرحله گروهی با تیم‌های البرز، خوزستان ب، زنجان و مرکزی همگروه بود که توانست به ترتیب با نتایج قاطع ۱۹ بر ۱۲، ۳۷ بر ۷، ۲۰ بر ۱۲ و ۲۳ بر ۸ حریفان را شکست و راهی مراحل حذفی شود. در مرحله یک چهارم تیم مازندران را ۳۴ بر ۵ در هم کوبید و در مرحله نیمه نهایی تیم قدرتمند بوشهر را ۲۰ بر ۱۱ شکست داد و راهی فینال شد.

او ادامه داد: سطح کیفی مسابقات امسال بسیار بالا بود، اما همچنان داژبال فارس یک سر و گردن از رقبای اصلی خود در کشور بالاتر بوده و نتایج به دست امده چنان قاطع و با اختلاف بوده که تحسین همگان را برانگیخت.

رییس کمیته داژبال فارس افزود: هر ۶ بازیکن تیم قهرمان فارس به اردوی تیم ملی داژبال دعوت شدند و در آینده نزدیک شاهد حضور این بازیکنان در مسابقات بین المللی خواهیم بود.

شیما زارع کاپیتان تیم، آیدا صیادی، سمانه عزیزی، آرام ساجدی، نیلوفر امیدی و کیمیا طالبی فر بازیکنان و فرزانه کهیاری مربی تیم بودند. سرپرستی تیم بر عهده خانم پاک پرور بود.

پاک فطرت در ادامه از حضور بازیکنان جوان شهرستانی در تیم خبر داد و گفت: فقط ۳ نفر از تیم ۶ نفره امسال از بازیکنان سال گذشته و قهرمان پارسال بوده اند و حضور ۳ نفر از بازیکنان شهرستان‌های فارس به خصوص فیروزآباد نوید آینده‌ای همچنان درخشان در این رشته ورزشی در فارس خواهیم بود.

او افزود: با حمایت هیات ورزش‌های همگانی استان، سرمایه گزاری مناسبی در بیشتر شهرستان‌های فارس در این رشته صورت پذیرفته و امروزه شاهد این هستیم که نه تنها در شیراز بلکه بسیاری از شهرستان ها، داژبال دیگر یک رشته ورزشی گمنام نیست و طرفداران بسیار زیادی در بخش آقایان چه در بخش خانم‌ها دارد. شهرستان‌های فیروزآباد، مرودشت، لامرد، فسا، نی ریز، ارسنجان، سپیدان، گراش و ... از شهرستان‌های فعال در این رشته هستند.

پاک فطرت در ادامه از عنوان قطب داژبال کشور دفاع کرد و گفت:در بخش قهرمانی این رشته استان فارس از سال ۹۶ در تمامی مسابقات رسمی کشور عناوین قهرمانی داشته و در بخش همگانی با گسترش این رشته در سطح مدارس، ادارات، پارک ها، دانشگاه‌ها و ... با بیش از ۷۰ برنامه در فقط ۶ ماهه اول ۹۸ پیشتاز در کشور است.

عنوان قهرمانی آقایان در قهرمانی کشور ۹۷، عنوان قهرمانی تیم بانوان در قهرمانی کشور ۹۷، عنوان قهرمانی تیم علوم پزشکی شیراز در المپیاد علوم پزشکی کشور ۹۷، کسب مقام سوم مسابقات کارگری اقایان کشور ۹۸ و ... از افتخارات داژبال فارس هستند.

پاک فطرت در ادامه از کم توجهی اداره کل ورزش و جوانان فارس به این رشته جذاب و خاطره انگیز ورزشی اشاره کرد و افزود در سال ۹۷ که در هر دو بخش اقایان و بانوان قهرمان کشور شدیم در هیچ مراسمی از این تیم‌ها تجلیل کلامی هم نشد، اما ما همچنان استوار و محکم به راه خود ادامه میدهیم و نام فارس را در قله نگه خواهیم داشت.

نظرات بینندگان