کد خبر: ۱۳۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
مدرس دانشگاه های فارس در گفتگو با شیرازه:

دولتمردان با نگاه به داخل و اعتماد به جوانان متخصص و متعهد ایرانی، از فشار حداکثری غرب با سرافرازی و سربلندی بیرون آیند/ عده ای در حال بزک کردن چهره جنایتکار آمریکا هستند

استاد صفرپور گفت: دولتمردان است که به جای اعتماد به غرب، با نگاه به داخل و اعتماد به جوانان متخصص و متعهد ایرانی و اجرا کردن منویات رهبری، از فشار حداکثری غرب با سرافرازی و سربلندی بیرون آیند.

استاد غلامرضا صفرپور، معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به این آیه قرآن: "به هیچ وجه یهودی و نصارا از شما راضی نمی شوند، مگر اینکه به مسلک و آئین آنها درآئید" اظهار داشت: علاوه بر اینکه آیات قرآنی و آموزه های دینی مسلمانان را از اعتماد کردن به دشمن بر حذر داشته است، تجربه تاریخی و به ویژه در ایران هم گواه این مدعاست.

وی تشریح کرد: رضاخان با حمایت انگلستان در برابر رقیب خود، روسیه، در ایران حاکم شد، ولی در پایان، رضاخان به دستور همین انگلیسی ها از ایران اخراج شد.

صفرپور افزود: همچنین مصدقی که گرایش به آمریکا پیدا کرد و فکر می کرد منجی کشور ایران خواهد شد، با تبانی انگلیس در کودتا علیه وی برکنار شد.

به گفته معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان فارس، در جریان برجام هم شاهد این تجربه تلخ بودیم؛ علی رغم اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها متذکر شدند که به غرب خوش‌بین نیستم و اعتماد ندارم، ولی دولتمردان ما با اعتماد به غرب، به پای امضای برجام رفتند؛ اگرچه امروزه شخص رئیس جمهور می گوید خوشحالم که شر یک موجود مزاحم (آمریکا) از برجام رفع شد.

وی با اشاره به صحبت آقای ظریف که می گوید حیف از جوهر خودکار برای توافق با آمریکائیها، تصریح کرد: امروزه متأسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از خروج امریکا از برجام، باز هم دولتمردان ما به تئوریسین های اروپا (انگلیس، فرانسه آلمان) را که دارند نقش پلیس خوب در برابر پلیس بد آمریکا را بازی می کنند، دل بسته و به آنان اعتماد می کنند؛ و متأسفانه رئیس جمهور با مطرح کردن تعامل سازنده و تقابل مستمر، علاوه بر دو قطبی سازی کاذب و فرار از پاسخگویی، هنوز در حال چراغ سبز نشان دادن به آمریکائیهاست.

این استاد دانشگاه گفت: با این همه بد عهدی و جنایات آمریکا در ایران، باز هم عده ای در حال بزک کردن این چهره جنایتکار می باشند.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان فارس با بیان اینکه آمریکا امروزه خود با مشکلات عدیده ای روبروست و به فرموده مقام معظم رهبری رو به افول است، اظهار داشت: آمریکا با بحران ایدئولوژیک و اقتصادی- فرهنگی مواجه است و همانطور که شوروی ابتدا با نمایان شدن ضعف ایدئولوژی کمونیست از سوی حضرت امام راحل به گورباچف هشدار داده شده بود، از هم پاشید، امروزه هم شاهد جنبش مردمی جلیقه زردها در فرانسه و مدتها قبل در آمریکا با عنوان وال استریت (ضدیت با سرمایه داری) خود را نشان داده است و به گفته ترامپ، 7 ترلیون دلار در منطقه آسیا هزینه شده اما در مهار آتش سوزی در کالیفرنیا با آن همه تکنولوژی در مانده اند.

به گفته وی، همانطور که انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم مجبور شد برای جلوگیری از بحران اقتصادی، به حضور نظامی خود را در شبه قاره هند و منطقه خلیج فارس پایان دهد، بدهی 6ترلیون دلاری آمریکا، آنها را مجبور خواهد ساخت نه تنها از سوریه، که از منطقه غرب آسیا و خاور دور صرف نظر نماید.

صفرپور تأکید کرد: بر دولتمردان است که به جای اعتماد به غرب، با نگاه به داخل و اعتماد به جوانان متخصص و متعهد ایرانی و اجرا کردن منویات رهبری، از فشار حداکثری غرب با سرافرازی و سربلندی بیرون آیند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان