کد خبر: ۱۳۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

خطاب به مسئولین آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد؛ سیاست آفت آموزش است!

در اداره آموزش و پرورش سعادتشهر نگاهی با محوریت "یا با ما یا علیه ما" حکم فرماست.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، بزرگان و صاحب نظران، برای آموزش و پرورش معنا و مفهوم های متعددی به کار برده اند به طور مثال:
جان دیویی: آموزش و پرورش تکرار تجربه‌است، به منظور اینکه معنای تجربه گسترش پیدا کند و برای هدایت و کنترل تجربیات بعدی، فرد را بهتر قادر سازد.

ژان ژاک روسو: آموزش و پرورش هنر یا فنی است که به صورت راهنمایی یا حمایت نیروهای طبیعی و استعدادهای فراگیر (محصل) و با رعایت قوانین رشد طبیعی و با همکاری خود او برای زیستن تحقق می‌پذیرد.
امیرحسین آریان‌پور: آموزش و پرورش عبارت است از «فرایند هدایت و جهت‌دهی عمدی تجارب انسانی..

هر یک به طور خاص و از دیدگاه خودشان آموزش و پروش را معنا کرده اند و جالب اینجاست که هیچ کدام به این نکته اشاره نکرده اند که آموزش و پرورش را میتوان به معنای آموزش سیاست به نوآموزان و دانش آموزان و پرورش افراد سیاسی معنا کرد .
به طور حتم گذر هیچ یک از این بزرگان به اداره آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد نیافتاده است .
در این اداره نگاهی با محوریت "یا با ما یا علیه ما" حکم فرماست.
چند سال سکوت رسانه ای در قبال این خیانت به مدیران ، معلمان و دانش آموزان قابل درک و تحمل نیست . از نحوه چیدمان اداری میتوان کاملا پی به سیاسی بودن اداره آموزش و پروش سعادت شهر برد . برخی از فرهنگیان شهرستان در این مدت اخیر بارها تاکید داشتند که به شدت از مدیریت و معاونین اداره اموزش و پروش به دلیل سیاسی بازی گلایه دارند و دخالت سیاست در نحوه مدیریت آقایان کاملا مشهود است و این امر  باعث لطمه دیدن به آینده دانش آموزان شهرستان خواهد شد . متاسفانه شنیده ها حاکی از آن است که در چیدمان کارمندان اداره و زیر مجموعه اداره آموزش و پروش  تجربه، شایسته سالاری و مدیریت افراد دخیل نمی باشد، فقط هم حزب و هم‌ سو بودن با تفکرات سیاسی حاکم مهم می باشد .
ما باید بدانیم که اصلاح طلبی و اصولگرای ، چپ یا راست بودن هم حزب و هم باند بودن فقط در صحنه سیاست و انتخابات کارایی دارد و نباید این قبیل تفکرات را در رفتار روزانه ، در دوستی ها و در تمام زندگیمان وارد کنیم که نتیجه ای جز سیاست زدگی و نفاق و عقب ماندگی جامعه در پی نخواهد داشت.

نظرات بینندگان