کد خبر: ۱۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
دکترسجاد فرهمند:

آمریکا هیچوقت صعود نداشته است که حال بخواهد افول داشته باشد

فرهمند استاد دانشگاه های جهرم و اقلید معتقد است: کشور ما نیز روند رو به اوجی را از نظر اقتصادی شروع خواهد کرد و روز به روز شاهد گشایش های بیشتری خواهیم بود.
پایگاه خبری شیرازه؛ با دکترسجاد فرهمند شاگرد دکتر قیصر امین پور، هنرمند و نویسنده کتاب های "رگبارهای عاشقانه، بوسه بازی های باران و تختی پهلوان روزهای سختی" به بهانه 13 آبان پیرامون نقش آمریکا در دنیای معاصر به گفتگو نشسته ایم. 

به عنوان فردی که در جامعه با طیف های مختلف در ارتباط هستید، به نظرتان حالا پس از سی چهل سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شعار "مرگ بر امریکا" یک شعار دولتی و سازمانی است یا هنوز حرف مردم است؟ 
 ابتدا بایست سالروز سیزده آبان ماه را محضر همگی تهنیت عرض نمایم. شعار مرگ بر آمریکا یک شعار لفظی نیست بلکه یک عقیده است که از سال های قبل از 1357خورشیدی شروع شد و در سال پنجاه و هفت به اوج خود رسید و به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر گشت.
این شعار با شعور انقلابی همراه بود و کاملا مردمی است زیرا زمزمه کنندگان این شعار و عقیده از سال های قبل از پنجاه و هفت تا به امروز همواره مردم بوده اند و در سال پنجاه و هفت از جمعیت سی میلیونی کشور در آن برهه زمانی هیچکس نیست که این شعار را با اعتقاد راسخ بر لب نیاورده باشد و علت زنده ماندن این شعار و شعور در طول چهل سال گذشته نیز همین مردمی بودن و از دل مردم برخواستن آن می باشد.

نقش آمریکا را در به وجود آمدن داعش چگونه می بینید؟
آمریکا همیشه با دشمن سازی و دشمن انگاری بهانه لشگر کشی به سایر کشور ها را فراهم می نماید.
در زمان حمله به افغانستان بهانه اش طالبان بودند که توسط دست نشانده های منطقه ای اش یعنی سعودی ها و هم پیمانانش پدید آمده بودند، این مدل را مجددا بعد از حمله به افغانستان با استفاده از عناصر سلفی و تکفیری و تامین مالی عربی و غربی با نام دیگری داعش «دولت اسلامی عراق و شام» بوجود آورد. این تروریست ها مستقیما جزیی از پیاده نظام آمریکا بودند که توسط نیروهای با بصیرت منطقه و با تأسی از امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نابود شدند.
آمریکا هیچوقت صعود نداشته است که حال بخواهد افول داشته باشد
سیر افول آمریکا را قبول دارید؟ از کی این سیر آغاز شده است؟
من با واژه ی افول مخالفم. شاید تعجب کنید اما به نظرم آمریکا هیچوقت صعود نداشته است که حال بخواهد افول داشته باشد، در یک مقطع وضع بهتری داشت زیرا هنوز اقتصاد جهان و رسانه های جهان در سیطره اش بودند، ولی از هنگامی که در زمان باراک اوباما اقتصاد این کشور کاملا ورشکسته شد زوال سرعت بیشتری گرفت و در زمان دونالد ترامپ این زوال دارای شیب بسیار تندی شده است بطوریکه بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نیز اختلاف پدید آمده است و بهتر است بگویم زمان  نابودی و تجزیه آمریکا رسیده است یعنی سطحی رو به افول تر از زوال.

آینده سیاسی جهان را چگونه ارزیابی می کنید؟
جمهوری اسلامی ایران در منطقه ساحل آرامش و امنیت را ایجاد نموده است. خاورمیانه نیز بزودی از وجود حکام سعودی تهی می گردد، رژیم صهیونیستی این بار اگر دست به حمله زد مطمئنا توسط حزب الله لبنان برای همیشه محو خواهد گشت. اتحادیه اروپا در جریان گسست با بریتانیا دچار شکست اقتصادی و سیاسی می گردد ، آمریکا از نظر نظامی به روسیه می بازد و از نظر اقتصادی به چین.
کشور ما نیز روند رو به اوجی را از نظر اقتصادی شروع خواهد کرد و روز به روز شاهد گشایش های بیشتری خواهیم بود.

به نظرتان چند درصد ناامنی های منطقه از اسرائیل و آمریکا نشات می گیرد؟
تمام ناامنی های جهان توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی است. حالا سئوال این است چرا؟ خب آمریکا اقتصادش در حال فروپاشی است و با ایجاد نا امنی زمینه را برای فروش سلاح های خود فراهم می نماید تا شاید نجات پیدا کند.
رژیم صهیونیستی نیز اگر ایجاد نا امنی و تفرقه ننماید سریعا توسط نیروهای با ایمان منطقه از بین خواهد رفت بنابراین نا امنی ایجاد می کند تا بقای خود را تضمین کند اما بزودی با اتحاد بیشتر امت های اسلامی بقای رژیم صهیونیستی به فنای ابدی تبدیل خواهد گشت.




نظرات بینندگان