کد خبر: ۱۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

حجم سهام معامله شده در بورس فارس ۳۵ درصد کاهش یافت

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با اشاره به آمار معاملات در مهرماه گفت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۳۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۳ درصد کاهش داشته است.
کرشمه ترابیان، با اشاره به عملکرد بورس استان فارس در مهرماه اظهار داشت: در مهرماه طی 21 روز فعالیت 744 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 3534 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 168308 میلیون ریال بوده است، گفت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده 35 درصد و ارزش ریالی معاملات 13 درصد کاهش داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس افزود: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 52 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 48 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

ترابیان بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار 23 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 10 شرکت در بازار دوم و 8  شرکت در فرابورس قرار دارند.

وی عنوان کرد: در یک ماه اخیر 26 ایستگاه کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری 135979 میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار 6475 میلیون ریال بوده است./ تسنیم


نظرات بینندگان