کد خبر: ۱۳۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
آیت اله دژکام:

اگر رهرو شهید فهمیده هستید باید برای موفقیت سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کنید

راه حل مسائل و مشکلات پیش روی دانش آموزان باید از دانش گرفته شود.
 امام جمعه شیراز در آستانه ۱۳ آبان روز دانش آموز در جمع  دانش آموزان شیراز گفت: بنده تلاش می‌کنم همیشه خود را دانش آموز بدانم، زیرا دانش آموختن باید تا آخر عمر ادامه پیدا کند.

آیت الله دژکام افزود: راه حل مسائل و مشکلات پیش روی دانش آموزان باید از دانش گرفته شود و تا دانش نداشته باشیم مشکلات جامعه ما حل نمی‌شود.

وی با یادآوری رشادت‌های دانش آموزانی مانند حسین فهمیده، گفت: قرار نیست همیشه مشکلات با نارنجک و توپ حل شود، امروز مشکلات جامعه باید مبتنی بر علم و آموزش حل شود.
نماینده، ولی فقیه در فارس گفت: امروزه ما با دو سبک زندگی اروپایی و غربی و ایرانی و اسلامی مواجه هستیم.

آیت الله دژکام افزود: در این عرصه کنونی رقابت، باید تلاش کنیم که قدرت برتری خودمان را در برابر غربی‌ها به نمایش بگذاریم و در عمل ثابت کنیم که روش و سبک زندگی ما موفق‌تر است.

امام جمعه شیراز گفت: ما مدعی هستیم سبک زندگی مان توحید و سبک زندگی غربی‌ها بی خدایی است و این ادعا باید در جزییات زندگی ما خودش را نشان بدهد.

وی افزود: اگر رهرو شهید فهمیده هستید امروز باید در جبهه تلاش برای موفقیت سبک زندگی ایرانی اسلامی تلاش کنید.

آیت الله دژکام گفت: در کنار بیان مشکلات، باید راهکار ارائه داد و دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردا باید راهکار بدهند.

امام جمعه شیراز خطاب به دانش آموزان گفت: اگر می‌خواهید آینده میهن را بسازید باید سعی کنید حقوق اساسی ایران را یاد بگیرید و این به معنای نحوه اداره حکومت است که دانش آموزان امروز باید به عنوان مدیران فردا آن را یاد بگیرند.

وی با بیان این که دانش آموزان امروز باید برای تصدی امور و مدیریت جامعه آمادگی داشته باشند افزود: نقش پدران و مادران دانش آموزان در حوزه‌هایی مانند عدالت آموزشی و کمک به علم آموزی دانش آموزان بسیار مهم است.

در ابتدای این دیدار صمیمی دانش آموزانی به نمایندگی از بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزان و نماینده سازمان دانش آموزی استان، مشکلات، چالش‌ها و ظرفیت‌های جامعه دانش آموزی استان را بیان کردند.

نظرات بینندگان