کد خبر: ۱۳۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان فارس از دادسرا و دادگاه های انقلاب اسلامی شیراز

رئیس کل دادگستری استان فارس به طور سرزده از شعب دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی شیراز بازدید کرد و روند رسیدگی به پرونده های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجتمع قضایی را از نزدیک بررسی کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این دیدار ضمن تبادل نظر با قضات و کارکنان در راستای شناسایی کمبود های موجود، برهم افزایی و همکاری قضات و کارکنان مجموعه در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات قضایی به مراجعان در دوران تحول قضایی و نیز اجرای دقیق تکالیف قانونی و شرعی تأکید کرد.

وی در گفتگو با قضات و کارکنان دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با گرامیداشت یوم الله 13 آبان ماه  بر محور قرار گرفتن کار جهادی تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی حامی و پشتیبان مردم در احقاق حقوقشان است بنابراین باید با روحیه انقلابی، رعایت نظم و انضباط ، دقت و سرعت در رسیدگی ها، حساسیت در پیگیری پرونده های مهم و امنیتی زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر مردم نسبت به دستگاه قضایی افزایش دهیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که بخش زیادی از امنیت شیراز در گرو اهتمام و تلاش قضات و کارکنان دادگاه انقلاب اسلامی شیراز است گفت: طی چند ماه گذشته پرونده متهمین قاچاق مواد مخدر، نزدیک 28 تن مواد مخدر در دادگاه های انقلاب اسلامی شیراز با درایت و پاکدستی قضات این دادگاه بررسی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر داشتن روحیه و مواضع انقلابی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه تصریح کرد و گفت: قضات و کارکنان دادگستری استان فارس به ویژه کارکنان دادگاه های انقلاب اسلامی شیراز علیرغم داشتن روحیه انقلابی قاطعانه از مواضع انقلاب ، نظام  مقدس جمهوری اسلامی و مواضع رهبری فرزانه انقلاب دفاع کنند.

وی در ادامه افزود: دشمنان نظام و انقلاب با دسیسه و حرمت شکنی در تلاشند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی و شعارهای انقلابی را کمرنگ جلوه دهند و امروز  وظیفه همه به خصوص نهادهای انقلابی است تا با اطاعت از ولایت فقیه و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)  و هماهنگی و قاطعیت در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در جمع قضات و کارکنان دادسرا و دادگاه های انقلاب اسلامی شیراز با بیان این که در دوران تحول قضایی، ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت اله رئیسی بر مردم داری، تکریم و احترام ارباب رجوع، رسیدگی به حال محرومان و مظلومین توصیه بسیار دارد گفت: قاطعیت قاضی منافاتی با خوش اخلاقی و مردم داری ندارد بنابراین سعی شود تا  ضمن برخورد مناسب و تکریم و احترام مراجعه کنندگان زمینه رضایتمندی بیشتر مردم نسبت به دستگاه قضایی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر قاطعیت قضات در رسیدگی به پرونده های قضایی نیز تأکید کرد و گفت: قضات دادگاه انقلاب اسلامی با قاطعیت، بدون اغماض و درچارچوب قانون نسبت به صدور حکم اقدام کنند تا با قاطعیت آرای صادره، قاچاقچیان مواد مخدر، دستگاه قضایی را سد محکمی در برابر خود بدانند.

وی در ادامه بر حفظ شأن و جایگاه قضات و کارکنان دادگستری در مقابل خطرات ناشی از فضای مجازی تأکید کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با انتشار برخی از مطالب نامربوط و غیرواقعی در سایت ها و فضای مجازی در صدد ضربه زدن به نظام و اعتقادات معنوی و اخلاقی مردم هستند بنابراین  باید مراقب حربه های دشمن در استفاده از فضای مجازی و خطرات ناشی از آن بود.

رئیس شورای قضایی استان فارس ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های قضات و کارکنان دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی شیرازبه ویژه دکتر ساداتی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شیراز گفت: برخورد با مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی در جامعه انعکاس بسیار مطلوبی داشته است و دادگاه برخی از مفسدین  اخلالگران نظام اقتصادی کشورکه در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز  و به ریاست قاضی ساداتی برگزار شد وآرای متقن و قانونی صادره نشان از عملکرد مطلوب این دادگاه است.

نظرات بینندگان