کد خبر: ۱۳۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

نمایش «پل کارون» به مناسبت ۱۳ آبان ویژه دانش‌آموزان در شیراز اجرا می‌شود

نویسنده و کارگردان دفاع مقدس استان فارس از اجرای نمایش «پل کارون» به مناسبت ۱۳ آبان ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی شهر شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، بهرام میرزایی از اجرای نمایش « پل کارون» به مناسبت 13 آبان خبر داد و اظهار داشت: این نمایش از 12 تا 14 آبان‌ماه در تالار استاد فقیه در شهر شیراز و به صورت رایگان برای دانش‌آموزان دبیرستانی به روی صحنه می‌رود. 

وی هدف از اجرای این نمایش برای دانش‌آموزان را آشنایی این نسل با شهید ضرغام اعلام کرد و گفت: باید در قالب هنر به ارائه آرمان‌های انقلاب و شهدا پرداخت چرا که هنر ابزار مناسبی است که می‌توان با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار کند. 

این نویسنده و کارگردان دفاع مقدس افزود: نمایش پل کارون  اقتباسی از زندگی شهید شاهرخ ضرغام معروف به حر انقلاب است که در یک بستر تاریخی 45 روزه بعد از سقوط خرمشهر روایت می‌شود.

وی با بیان اینکه وجه تسمیه نام نمایش به نقطه تلاقی دو دوره از زندگی شاهرخ پیش از تحول و شهادت باز می‌گردد، گفت: شهید شاهرخ ضرغام از شهدای شاخص فدائیان اسلام است که در این نمایش سه دوره از زندگی  وی از پیش از تحول، پس از تحول و شهادت بررسی می‌شود.

میرزایی که در کارنامه خود کارگردانی نمایش مهنا را نیز دارد و این نمایش نیز به همت گروه مهنا به سرانجام رسیده است افزود: سبک نمایش رئال و در بخش‌هایی هم از زبان سورئال استفاده شده و سعی بر آن بوده که در قالب تئاتر مستند ارائه شود.

 نمایش پل کارون در جشنواره سراسری تئاتر نهاجا موفق شد در زمینه عکس، نمایش برگزیده، بهترین کارگردانی و بازیگری مرد عنوان برگزیده جشنواره را کسب کند.

همچنین این نمایش در جشنواره سراسری میثاق ارتش موفق شد در 5 بخش حائز رتبه شود، در بخش بازیگری مرد روح‌الله رحیمی و رسول اسدسنگابی به صورت مشترک رتبه دوم، در بخش نویسندگی و کارگردانی بهرام میرزایی رتبه سوم و گروه نمایش پل کارون به عنوان گروه برتر نظم و اخلاق در این جشنواره معرفی شدند.

تسنیم

انتهای پیام/ح

برچسب ها: پل کارون ، 13 آبان ، شیراز
نظرات بینندگان