کد خبر: ۱۳۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

واگذاری امتیاز تیم بسکتبال بانوان شیراز بدون اطلاع مربی!

سرمربی تیم بسکتبال بانوان صدرا شیراز از واگذاری امتیاز تیمش به هیئت بسکتبال فارس بدون اطلاع وی خبر داد.
سرمربی تیم بسکتبال بانوان صدرا شیراز از واگذاری امتیاز تیمش به هیئت بسکتبال فارس بدون اطلاع وی خبر داد.

فصل جدید سوپرلیگ بسکتبال بانوان از پنجشنبه آغاز می‌شود. در فاصله کمی تا شروع فصل جدید، ​ نماینده استان فارس با اقدام هیئت بسکتبال این استان، سرمربی تیم سوپرلیگی بانوان را تغییر داده و با امتیاز متعلق به تیم صدرا شیراز در مسابقات شرکت می‌کند.

سرور روانی پور سرمربی فصل قبل تیم شیراز در توضیح ماجرا به خبرنگار ما گفت: خودم هم نمی‌دانم چه شد، حتی در دادگاه هم متهم را می‌آورند و جرمش مشخص می‌شود؛ اما با من هیچ صحبتی نشد. هر چند خوشحالم که هیئت استان حالا از یک تیم بسکتبال حمایت می‌کند، به نظرم این طرز برخورد با یک مربی بعد از ۲۰ سال نیست. حداقل با من صحبت می‌کردند که خانم روانی پور اشکال شما اینجاست.

 هیچکس برای واگذاری امتیاز سوال نکرد 
وی افزود:​ تیم ما حدود ۲۰ سال فعال بوده و خودم از لیگ دسته دو کار را شروع کردم. پله پله به دسته یک و سوپرلیگ رسیدم و حتی همزمان بازیکنان جوان و مستعد را در لیگ دسته دو بازی می‌دادم. در همه این سال‌ها فقط ۲ بار حامی مالی داشتم و هیئت بسکتبال هیچ کمک مالی به تیم نکرد. حمایت‌های جانبی مثل در اختیار گذاشتن سالن بود که به نظرم این سالن حق ورزشکار است. کمک‌هایی هم از اداره کل ورزش و جوانان می‌رسید و بقیه کار‌ها با هزینه شخصی انجام می‌شد.

سرمربی تیم بانوان صدرا شیراز درباره انتقال امتیاز تیمش به هیئت بسکتبال فارس گفت: هیچکس از ما نپرسید که ۲۰ سال کار کرده ای، حالا حاضری امتیاز تیمت را به کسی بدهی؟ البته اشکال از قانون هم هست که از طرفی تیم‌های ثبت نشده را در قرعه کشی لیگ راه می‌دهند و از طرف دیگر با کوچکترین مشکلی می‌گویند امتیاز باشگاه ثبت نشده است. حتی یک NGO یا کمیته مربیان هم نداریم که مشکلات گفته شود.

 تولیدی لباس برای هزینه‌های تیم راه انداختیم 
روانی پور تاکید کرد:​ ما این تیم را با چنگ و دندان نگه داشته بودیم، ​ چهار سال پیش خودمان تولیدی لباس راه انداختیم و لباس می‌فروختیم، با چنین شرایطی هزینه‌های تیم را فراهم می‌کردیم. مسائل مالی مهم نیست،​ بلکه روح و روان آدم ناراحت می‌شود. چطور ممکن است بعد از ۲۰ سال که هیچ تقاضایی هم از کسی نداشتیم، چنین اتفاقی رخ دهد؟

سرمربی سابق تیم بانوان شیراز با اشاره به ماندگاری مربیان گفت: همه در بسکتبال رفتنی اند و آخر فقط مربی می‌ماند، چون بالاخره عمر ورزشی یک ورزشکار تمام می‌شود و به کار دیگری می‌پردازد. رئیس هیئت هم نمی‌ماند و تنها مربیان تا زمانی که بخواهند به این کار ادامه می‌دهند./ خبرگزاری صدا و سیما

نظرات بینندگان