کد خبر: ۱۳۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

معرفی امام جمعه جدید کازرون/ حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون شد

ملک مکان از معارفه حجت الاسلام محمد صباحی به عنوان امام جمعه کازرون خبر داد.

حجت الاسلام ملک مکان در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه فعلی خرامه به عنوان امام جمعه جدید کازرون در روز جمعه 17 آبان ماه معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت شهید خرسند، گزینه های مختلفی از ناحیه طلاب، مردم و گروه های مختلف از شهرستان کازرون معرفی شدند اظهار داشت: تشکیلات ما ضوابط و شرایطی از جهات مختلف از جمله تحصیلی، سنی دارد و برای گزینش و استعلامات، از امتحان و مصاحبه گرفته تا موارد دیگر، لذا از گزینه های مورد نظر که همه هم بومی بودند، بعضی از نیروهای بومی که گزینه امامت جمعه کازرون بودند و اتفاقا شرایط علمی و... هم داشتند اما خودشان انصراف دادند و قبول نکردند. بعضی هم بخاطر حساسیت ها و شرایط خاص اجتماعی تشکیلات به جمعه بندی و نتیجه نرسید. یعنی بعضی از گزینه های بومی شرایط اصلی امامت جمعه را داشتند اما با بررسی شرایط اجتماعی و... شورا سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تشخیص داد در این شرایط نیروی غیر بومی البته کسی که آشنائی کامل با کازرون داشته باشد، انتخاب و معرفی گردد. 

 ملک مکان تصریح کرد: در جمع بندی نهائی طبق مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به امام جمعه فعلی خرامه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمّد صباحی رسیدند. ایشان در کازرون چندین سال فعالیت تبلیغی داشته اند و امام جماعت یکی از مساجد آن شهر هم بوده اند. چند سال معاون اجرائی مرحوم آیت الله ایمانی در شهر شیراز بودند و نزدیک به ده سال هم امام جمعه خرامه هستند لذا تجربه کافی برای این مسئولیت دارند. انشاء الله بتوانیم از نیروها و طلاب بسیار خوب و فاضل و عالم کازرون هم در شهرهای دیگر استان استفاده کنیم که چنانچه خود مایل باشند از وجودشان استفاده خواهد شد. 

 مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس با بیان اینکه حجت الاسلام صباحی در زمان مسئولیت در خرامه، تعامل خوب و سازنده ای با مسئولین و همچنین مردم داشته است، اظهار داشت: وی اصالتا زاده قادرآباد است اما به واسطه سابقه امام جماعت بودن در کازرون، با فرهنگ مردم کازرون آشناست و امیدواریم طلاب و مردم کازرون با وی همراه شده و با حمایت از ایشان، این سنگر در کازرون حفظ شده و ایشان هم موفق شوند.

وی تأکید کرد: امامت جمعه مسئولیتی است که شرایط خاصی دارد، بخصوص در مورد شهرستان انقلابی و مذهبی همچون کازرون، پس باضوابط خاص نهاد نماز جمعه، در این مورد به نیروی بومی نرسیدیم.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام شهید محمد حرسند، امام جمعه سابق کازرون روز 8خردادماه سال جاری مصادف با شب 23 رمضان، پس از بازگشت از مراسم احیاء، در جلوی درب منزل مورد حمله فردی افراطی مهدویت قرار گرفت و با ضربات چاقو به شهادت رسید و در این مدت، حجت الاسلام عزمی امام جمعه موقت کازرون اقامه نماز جمعه را بر عهده داشت.

حجت الاسلام محمد صباحی از حدود سال 83 با ساخت مسجد جامع الزهرای کازرون، امام جماعت این مسجد بود که پس از آن قریب مسئولیت به 9سال امام جمعه خرامه را در زمان فرمانداری داریوش دهقان بر عهده داشت.

داریوش دهقان هم اکنون فرماندار کازرون است.



  بنده در مصاحبه گفته ام که ملک مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان