کد خبر: ۱۳۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

قدم خیر مسئولان فارس برای کارگران کارخانه قند فسا/ فکر تعطیلی را از سر بیرون کنیم

تنها کارخانه ایی که چشم و چراغ شهرستان فسا است و نان آور تعداد زیادی از کارگران این شهر این روز‌ها حال خوشی ندارد.

 یک سالی است که چوب لای چرخ‌های کارخانه قند گیر کرده و علاوه بر این که باعث کاهش تولید شده، باعث ناراحتی کارگران و بیکار شدن تعدادی از آن‌ها هم شده است.

به منظور رسیدگی به اوضاع آشفته این کارخانه رئیس کل دادگستری فارس در هیئتی از معاونین این اداره کل و مدیرکل بازرسی استان فارس در بازدید سر زده خود از این واحد تولیدی ضمن گفت و گوی رو در رو با کارگران این مجموعه از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید و در جریان توانمندی‌ها و مشکلات این کارخانه قرار گرفتند.

چوب لای چرخهای کارخانه قندفسا گیر کرده است

رئیس دستگاه قضایی استان در این بازدید ضمن اعلام حمایت دستگاه قضایی از واحده‌های تولید با بیان این که دستگاه قضایی مخالف با تعطیلی واحد‌های تولیدی و کاهش تولید و اشتغال است از کارگران و مهندسان خواست که تلاش مضاعف کنند تا شاهد رونق و تولید بیش از بیش این کارخانه باشند.

چوب لای چرخهای کارخانه قندفسا گیر کرده است

حجت اسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: با توجه به برگزاری جلسات مختلف در ستاد اقتصادی دادگستری استان در خصوص رفع مشکلات و کمک به این واحد تولیدی کلیه بدهی‌های این کارخانه به شرکت‌های خدمات رسان مثل آب، برق، گاز و همچنین اداره کل غله تقسیط شده تا این کارخانه بتواند فعالیتش را مجددا آغاز کند.

چوب لای چرخهای کارخانه قندفسا گیر کرده است

او افزود: در این جلسه مقرر شد مدیرعامل نسبت به نوسازی کارخانه در زمان مشخص اقدام و مجددا در اولین فرصت این کارخانه فعالیت خودش را آغاز کند و اهتمام ویژه به رونق کارخانه و تولید داشته باشند تا از بیکارشدن کارگران این واحد تولیدی نیز جلوگیری شود.

سرپرست فرمانداری ویژه فسا هم با بیان اینکه کلیه مشکلات این کارخانه در کارگروه‌های شهرستانی و استانی پیگیری و رفع شده است از آمادگی راه اندازی مجدد این کارخانه خبر داد.

چوب لای چرخهای کارخانه قندفسا گیر کرده است

آرگیو افزود: خوراک این کارخانه که همان چغندر قند است خریداری شده و این کارخانه از روز شنبه هفته آینده فعالیت خودش را مجددا پس از یک وقفه چهارماهه آغاز خواهد کرد.

بختیار مدیرعامل کارخانه قند فسا هم با بیان اینکه این کارخانه به عنوان کوچکترین کارخانه قند کشور محسوب می شود، افزود: این کارخانه با ۳۱۵ کارگر در دو شیفت کاری قادر است روزانه ۸۰۰ تن چغندر قند را استحصال کند.

بختیار ادامه داد: این کارخانه سالانه حدود ۵۰ هزار تن شکر سفید تولید می کند که علاوه بر تامین نیاز استان فارس به دیگر استان‌های کشور هم صادر می‌کند.


چوب لای چرخهای کارخانه قندفسا گیر کرده است

انتهای پیام/م 

نظرات بینندگان