کد خبر: ۱۳۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
حجت الاسلام و المسلمین حدائق:

باید امروزه هرچه آموخته ایم، بیاموزیم/ در نشر ارزش های الهی باید تلاش کرد

حجت الاسلام و المسلمین حدائق در مراسم عید بیعت شیراز گفت: باید امروزه هرچه از دین آموخته ایم به دیگران بیاموزیم و در نشر ارزش های الهی در حد و امکانات خود تلاش کنیم.

در مورد امام زمان (عج) هر آنچه آموخته ایم منتقل کنیم/ باید در نشر ارزش های اللهی تلاش کرد

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در مراسم عید بیعت شیراز ضمن تبریک 1181 سال امامت حضرت مهدی (عج)، با قرائت آیه قرآن کریم که می گوید: خداوند را یاری کنید تا خداوند شما را یاری کنید بیان کرد: مدد رسانی به خداوند به این معنی نیست که خداوند منتظر کمک شما است و خداوند نیازی به یاری شما ندارد بلکه منظور یاری رساندن دین و اولیا خداوند است.

وی حضور مردم را در این مراسم، احترام به خود دانست و افزود: این احترام مردم بازتابش اول به خودشان بر می گردد و آثار را اول خود مردم مشاهده خواهند کرد. اگر احسان و یا ظلم کنیم نتیجه اش اول به خود شخص و به هدف و مقصود می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق ویژگی انسان منتظر را فعال بودن و در صحنه بودن اظهار کرد و گفت: منتظر واقعی منفعل نیست بلکه فعال و همیشه در صحنه است. مومن کسی است که در نشر ارزش های دین به اندازه و امکانات خود تلاش می کند، همه در قبال چیزی که خداوند به ما داده است باید پاسخگو باشیم و امروز ما نسبت به آنچه باید در جهت نشر الهی تلاش کنیم باید در مقابل خداوند پاسخ آماده کنیم.

وی افزود: پاداش خداوند نسبت به عملکرد انسان ها است، به همان اندازه که که برای دین وقت و قدم بر می دارید خداوند پاداش می دهد و امروزه می بینیم دشمنان دین چگونه در حال تلاش هستند، آیا ما برای نشر معارف دینی کاری کرده ایم یا نه. امروزه باید این مسئولیت باوری عمومی و فراگیر شود و ما نسبت آن امکاناتی که خداوند قرار داده باید کار کنیم و به همان اندازه که دغدغه دین دارید خداوند شما را یاری می کند.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(ع) همه مردم را به آموختن از آنچه در مورد دین می دانند دعوت کرد و گفت: همه مردم باید در حدی که آموخته ایم، بیاموزیم و در مورد امام زمان(عج) هر آنچه آموخته ایم منتقل کنیم و به قول مقام معظم رهبری بگوییم و بگذریم.

هر شخصی موظف است با زبان، قلم، فکر و عمل خود اسلام را یاری کند و وعده خداوند برای چنین کسانی ثابت قدم بودن است که یکی از بهترین الطاف اللهی است. ثابت قدم بودن بدین معنی است که در هر شرایطی خداوند را فراموش نخواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق در رابطه با ویژگی های منتظران گفت: منتظران امام مهدی (عج) نباید اعمال واجب عقب مانده مانند نماز و روزه و غیره داشته باشند و در برابر دشمنان باید قوی باشند. اگر روزی آمریکا و اسرائیل از ما تعریف و تمجید کردند آن موقع باید تعجب کنیم کجای کار مشکل دارد که این دشمنان دین خدا و امام زمان (عج) همچنین کاری کرده اند.

وی تصریح کرد: باید با امام زمان (عج) پیوند داشته باشیم و در تلاش نباشیم که امام زمان را ببینیم، بلکه باید کاری کنیم که در نظر آقا به چشم بیاییم و دیده شویم. خیلی از انسان ها بودند که امام زمان خویش را دیدند ولی بر روی آن شمشیر کشیدند که واقعه کربلا نمونه بارزی از این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین حدائق در پایان داشتن اخلاق نیکو و تلاش در جهت پاک زندگی کردن را از دیگر ویژگی های منتظران امام زمان (عج) دانست.

گفتنی است عید بیعت همزمان با سراسر کشور در شیراز و در حرم شاهچراغ(ع) با حضور خیل عظیم منتظران امام زمان (عج) برگزار گردید.
نظرات بینندگان