کد خبر: ۱۳۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

در هفته وحدت باید شیعه و اهل سنت ید واحد باشند/ اگر آمریکا از منطقه خارج شود آرمش باز خواهد گشت

حجت الاسلام و المسلمین رضوی ارکانی: در هفته وحدت باید شیعه و سنی ید واحد باشند و محور های مشترک و وحدت را شناسایی کنیم و آن ها را تقویت کنیم چون دشمن از روی نقطه ضعف ها می تواند فتنه درست کند.

در هفته وحدت باید شیعه و اهل سنت ید واحد باشند/ اگر آمریکا از منطقه خارج شود آرمش باز خواهد گشت

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه امروز نماز جمعه شیراز، مسئله وحدت را یکی از مهم ترین نیاز جامعه امروز مسلمانان دانست و گفت: امروزه در جهان اسلام موضوعی به مهمی وحدت وجود ندارد. دشمنان روی نقطه ضعیف ها دست می گذارند و در طول تاریخ در صدد تفرقه افکنی در تمامی ملت به خصوص مسلمانان و منطقه غرب آسیا بوده اند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور های عراق و لبنان اظهار داشت: سه راس مثلث شوم یعنی آمریکا، اسرائیل و عربستان در صدد اختلاف منطقه ای هستند و ترفند جدید آن ها این است که جنگ داخلی، هرج و مرج و کشتار راه بیندازند که هدف از این کار ها ایران است. دشمنان به دلیل ملت آگاه و رهبری دانا و هوشیار نتوانستند در ایران توطئه و تفرقه ایجاد کنند و می خواهند با تحریک و تضعیف کشور های منطقه، به ایران صدمه وارد کنند.

خطیب موقت نماز جمعه شیراز ادعا آمریکا مبنی بر کشتن سرکرده داعش را یک احتمال دانست و افزود: آمریکایی ها بار ها گفته اند که خودشان داعش را به وجود آورده اند و حالا با توجه به نزدیک بودن انتخابات آمریکا، ادعا کشتن ابوبکر بغدادی، رئیس داعش می تواند یک شو تبلیغاتی برای انتخابات باشد. اگر آمریکا از منطقه خارج شود آرامش باز خواهد گشت.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی با تاکید بر سخنان رهبری مبنی بر وحدت میان مسلمانان به خصوص شیعه و اهل سنت گفت: هدف دشمن از تفرقه تجزیه طلبی ملت اسلامی و در نتیجه غارت سرمایه آن ها مانند نفت است. انقلاب اسلامی یک لقمه چرب را از حلقوم آن ها بیرون کشید و توانست جلو استعمار آن ها را بگیرد.

وی تصریح کرد: امروزه ملت و دولت باید متحد باشند و نگذارند وحدت به هم بخورد. مشکلاتی وجود دارد که قابل حل است و مسئولین باید در حل آن ها تلاش کنند.

امام جمعه موقت شیراز با توجه به اشتراک زیاد شیعه و سنی در بیشتر مسائل بیان کرد: ما 1400 سال است که با برادران اهل سنت هستیم و اهل تسنن هوشیار باشند که با شعار ها و حرف های تفرقه افکن وهابیت، فریب آن ها نخورند. در هفته وحدت باید شیعه و سنی ید واحد باشند و محور های مشترک و وحدت را شناسایی کنیم و آن ها را تقویت کنیم چون دشمن از روی نقطه ضعف ها می تواند فتنه درست کند.

وی اضافه کرد: بین شیعه و اهل تسنن اشتراکات زیادی و جود دارد که می توان به قرآن، پیامبر(ص)، قبله واحد و 90 درصد احکام مشترک اشره کرد. در هفته وحدت باید برادری بین مسلمانان نمایش داده شود، در این 41 سال مردم با هوشیاری تفرقه ها را پس زدند.

نظرات بینندگان