کد خبر: ۱۳۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
مدیر حوزه های علمیه استان فارس خبر داد؛

تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در حوزه های علمیه سطح استان

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های علمیه استان فارس خبر داد گفت: بی‌تفاوتی در امربه‌معروف و نهی از منکر سم است از این رو به دلیل اهمیت این موضوع شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس تشکیل خواهد شد.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز در دیدار سرهنگ سلیمان مهدوی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس که در مرکز مدیریت استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از تلاش‌های مجموعه امر به معروف و نهی از منکر استان به دلیل برپا کردن علم یک فریضه الهی تشکر کرد، اظهار داشت: اگر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در بین جامعه دینی فراموش شود، اشرار نیز مسلط خواهند شد.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس بر نقش حوزه‌های علمیه در تقویت فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه در رابطه با ایفای نقش امربه‌معروف و نهی از منکر حق کوتاهی ندارند، البته باید شکل و مدل ایفای نقش حوزه‌های علمیه در فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باید موردتوجه و بررسی قرار گیرد.

وی ایفای نقش حوزه علمیه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در دو محور مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: محور نخست پشتیبانی محتوایی از امربه‌معروف و نهی از منکر و محور دوم ایفای نقش حوزه علمیه در فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر و موضوع عملیاتی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایط و آدابی است که باید آن را از متن دین بیرون کشید، تاکید کرد: بخشی از فعالیت‌ها پیرامون امربه‌معروف و نهی از منکر فوق تخصصی و مربوط به درس خارج است، که روایات و آیات در این موضوع دیده می‌شود، بخش دیگر نیز مباحث آموزش به ضابطین است، ضابطین نیازمند به آموزش‌های علمی هستند بخشی از آن مهارتی و بخش دیگری علمی است.

وی با اشاره به اینکه شورای امربه‌معروف می‌تواند به کمک تهذیب بیاید و مصداق معروف را برای طلاب در حال تحصیل مشخص کند، بیان داشت: بی‌تفاوتی در امربه‌معروف و نهی از منکر سم است از این رو به دلیل اهمیت این موضوع شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس تشکیل خواهد شد.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان