کد خبر: ۱۳۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز از 3 تا 9 آذرماه/ شیراز، نامزد شهر پایتخت کتاب

صابر سهرابی گفت: در چند سال گذشته، شیراز و استان فارس قدم های بزرگ برای کسب عنوان پایتخت کتاب برداشته است.

به گزارش شیرازه، صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری بیست و هفتمین هفته کتاب استان فارس با اعلام برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز بلافاصله پس از پایان هفته کتاب گفت: این نمایشگاه از سوم تا نهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی فارس برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز از 3 تا 9 آذرماه/ شیراز، نامزد شهر پایتخت کتاب

وی در ادامه با بیان اینکه هفته کتاب، راه های ترویج کتاب و کتابخوانی بیشتر نمود پیدا می کند، از اجرای بیش از 50 برنامه متفاوت با همکاری دستگاه های فرهنگی در شیراز و سطح استان فارس خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه انسجام بین دستگاه های فرهنگی در این 2 سال شکل گرفته است و قدم های بزرگی برای کسب عنوان پایتخت کتاب برداشته است اظهار داشت: امسال، کاندیدای بیشتری از استان فارس برای کسب این عنوان نامزد خواهند شد.

سهرابی با اشاره به اینکه در هفته ترویج کتاب و کتابخوانی برنامه های متفاوتی شکل گرفته است، افزود: حدود 22 هزار جلد کتاب در مدارس، شهرستان ها و مناطق محروم و روستاهای دوستدار کتاب توزیع شد که تا پایان سال 2 برابر می شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع قرآن و مفاتیح هم در ایام عزاداری و ماه مبارک رمضان انجام شده است، افزود: توزیع کتاب در مدارس کمتر برخوردار و مناطق عشایر و روستایی در این هفته انجام می شود.

سهرابی با اشاره به اینکه ناشرین برتر کتاب مورد تجلیل قرار می گیرند، اظهارداشت: در مراسمی از نویسندگان حوزه کتاب و کتابخوانی هم تجلیل می شود و مدیران چاپخانه های برتر هم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان