کد خبر: ۱۳۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/8/18

در این بسته پیامکی مروری بر مهم‌ترین اخبار امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/8/18

كمالوندي: به ظرفيت غني سازي قبل از برجام ديگر فاصله‌اي نمانده
سخنگوي سازمان انرژي اتمي در نشست خبري تشريح جزئيات گام چهارم كاهش تعهدات برجامي: با دستور رئيس‌جمهور به  1044 سانتريفيوژ در تاسيسات فردو گاز UF6 تزريق شد و اين ماشين ها فعال هستند و محصول آنها نمونه گيري شده است.
در غني سازي طي روزهاي آينده به 9500 سو مي رسيم كه نسبت به ظرفيت قبل از برجام ديگر فاصله‌اي باقي نمي‌ماند.
 بازرسان آژانس فردا براي راستي‌آزمايي به فردو مي‌آيند.
 ما تعدادي از بندهاي برجام از جمله بندي كه ما را ملزم مي كرد فردو به مركز تحقيقات بين المللي هسته اي تبديل كنيم را كنار گذاشتيم.
_______
 پاسخ هوشمندانه امير پوردستان به سوال شيطنت‌آميز ارگان دولت.
 امير پوردستان، رئيس مركز مطالعات راهبردي ارتش در گفت‌و‌گو با «ايران» و در پاسخ به اين سوال كه "فاصله‌اي كه ميان ارتش و سپاه در افكار عمومي ترسيم شده به‌خاطر دسترسي بيشتر سپاه به رسانه است و طبيعتاً بيشتر روي توانايي‌هاي اين نيرو در رسانه‌ها تأكيد مي‌شود"، گفت: ارتش و سپاه به‌‌‌عنوان بازوهاي مسلح نظام از يك دكترين تبعيت ميكنند.
سپاه به خاطر بافت مردمي خود يعني استفاده از نيروي بسيج يك نيروي مردمي است؛ ارتباط سپاه با بدنه مردم به مراتب بيشتر از ارتش است و همين است كه سپاه در رسانه‌ها و در نگاه مردم جايگاه نزديك تري دارد؛ نمونه‌‌‌هاي بارز آن را مي‌‌‌توان در امدادرساني‌‌‌هاي مختلف در سيل ، زلزله، بازسازي‌‌‌ها و ... مشاهده كرد.
______
 بعيدي نژاد: بعد از اتمام گام‌هاي برجامي ممكن است از ان.پي.تي خارج شويم.
 روزنامه «اينديپندنت» نوشت: سفير ايران در انگليس به اروپايي ها هشدار داد كه ايران هيچ نفعي در گفتگو با آمريكا نمي‌بيند.
 ادامه غني‌سازي با روند فعلي يك گام جديد در هر دو ماه ادامه خواهديافت، مگر اين‌كه اروپا تلاش بيشتري براي جلوگيري از انحلال برجام انجام دهد.
اگر گام‌هاي پيش رو در اين راستا به اتمام برسد ممكن است طبق خواسته بسياري در داخل كشور، به سراغ خروج از معاهده ان.پي.تي برويم.
______

رصد مطبوعات/ چرا در فردو غني‌سازي ۲۰ درصد انجام نمي‌شود؟/ عباسي، رئيس سابق سازمان انرژي اتمي در گفت‌وگو با «وطن امروز»: كاربري فردو بيشتر براي غني‌سازي ۲۰ درصد بود و آن مقدار غني‌سازي است كه براي دشمن حالت بازدارندگي دارد هرچند زمان مي‌برد/ متاسفانه دولت با يك خيال واهي ۱۰ تن اورانيوم غني‌شده را از كشور خارج كرد و خيلي طول مي‌كشد تا ما به آن سطح برسيم؛ اينكه مي‌گويند ما بزودي يا طي چند روز به شرايط قبل از برجام بازمي‌گرديم حقيقت ندارد.


Shiraze.ir
نظرات بینندگان