کد خبر: ۱۳۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸

الزامی بودن نصب قیمت روی کالا و صدور فاکتور

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: نصب قیمت روی کالا و صدور فاکتور بر اساس قانون نظام صنفی الزامی است.
به گزارش شیرازه، رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: نصب قیمت روی کالا و صدور فاکتور بر اساس قانون نظام صنفی الزامی است.

سید محمود هاشمی اظهارداشت: یکی از عوامل شفافیت در بازار در شرایط فعلی، اطلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب به مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است، ازاین‌رو تمام واحد‌های صنفی مکلف به درج قیمت و رعایت قیمت‌های مصوب اعلامی مراجع ذی‌صلاح هستند.

وی با اشاره به مفاد ماده ۱۵ قانون نظام صنفی، افزود: عرضه‌کننده کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمات را به‌طور روشن و مکتوب و به صورتی که برای همگان قابل‌رؤیت باشد، اعلام کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: ماده ۶۵ قانون نظام صنفی برای تخلفاتی همچون «عدم درج قیمت»، «نصب نکردن برچسب قیمت بر کالا»، «استفاده نکردن از تابلو نرخ دستمزد خدمت در محل کسب یا حرفه» یا درج قیمت به‌نحوی‌که برای مراجعه‌کنندگان قابل‌رؤیت نباشد، جریمه نقدی تعیین کرده است.

هاشمی از همشهریان خواست حتماً از واحد‌های صنفی دارای جواز کسب خرید کنند تا در تور برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب گیر نیفتند.

وی تصریح کرد: از عموم مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف،  شکایات و انتقادات خود را با شماره تماس ۳۲۳۴۰۰۰۰ یا شماره سه‌رقمی ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گزارش کنند.
خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/

نظرات بینندگان