کد خبر: ۱۳۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

نخستین جشنواره منطقه ای کارآفرینی و مهارت قاصدک در شیراز برگزار می شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت نخستین جشنواره منطقه ای کارآفرینی و مهارت قاصدک با رویکرد گسترش و ترویج مفاهیم کارآفرینی و به منظور تحقق شعار رونق تولید در شیراز برگزار می شود.
کیوان نیازی اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعیین شعار سال با عنوان رونق تولید، نخستین جشنواره منطقه ای کارآفرینی و مهارت قاصدک در بخش های فیلم، گزارش خبری، عکس و داستان کوتاه با حضور استان های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد برگزار می شود.

وی تاکید کرد: میزبانی شهر شیراز در این رویداد مهم فرهنگی و هنری پیام آور اهمیت و برجستگی این خطه در زمینه کار و تلاش و مهارت آموزی و الهام بخش خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ادامه داد: قاصدک، جشنواره ای برای ترویج و گسترش کارآفرینی در بستر هنر و اندیشه خلاقانه کسانی است که دغدغه های خود را در قالب های متنوع هنری خلق کرده اند و قاب جشنواره قاصدک با هدف ارج نهادن به این هنرمندان، ترویج مفاهیم کارآفرینی و برجسته سازی الگوهای موفق در حوزه کسب و کار، میزبان این آثار خواهد بود؛ با این امید که پیوند هرچه بیشتر هنرمندان و کارآفرینان زمینه خلق آثاری برجسته در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشورمان را به دنبال داشته باشد.

نیازی موضوعات این جشنواره به شرح زیر برشمرد: جوان، میدان دار عرصه کارآفرینی و تولید، کارآفرینی و خانواده پویا، قاچاق کالا و تولید داخلی، اقتصاد دانش بنیان، رسانه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، کسب وکارهای نوین، نقش اقتصاد مقاومتی در وحدت و انسجام اسلامی، ارتباط دانشگاه کارآفرین با بخش های تولید و نقش آن بالندگی کشور، نقش تولید در افزایش نشاط اجتماعی، اشتغال و سلامت جسمی و روانی، مهارت آموزی، اشتغال پایدار و کارآفرینی، کسب و کارهای فراموش شده، کارآفرینی فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه ای و موانع کارآفرینی در ایران.

وی با بیان این که این جشنواره در بخش های فیلم های کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی، گزارش خبری، عکس و داستان کوتاه برگزار می شود، گفت: همچنین بخش های ویژه این جشنواره شامل این موارد است: فیلم های 200 ثانیه ای که ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است و بر مبنای موضوعات اعلام شده در دو بخش فیلم کوتاه داستانی و گزارش خبری مورد داوری قرار می گیرند.

بخش دانشجویی که در این بخش دانشجویان رشته های مختلف می توانند مستندهایی با موضوع استارت آپ ها و کسب و کارهای دانشجویی تولید کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با اشاره به بخش های جنبی جشنواره، توضیح داد: نمایش فیلم های سینمایی با موضوع فرهنگ کارآفرینی با حضور عوامل، نمایش آثار کوتاه تولید شده در استان های دیگر، نمایش آثار بین المللی با موضوع اشتغال، مهارت و کارآفرینی، اهداء نشان عالی به چهره های ماندگار فرهنگ و کارآفرینی و برگزاری ورک شاپ های تخصصی عکاسی و مستندسازی با حضور چهره های برجسته کشوری از جمله برنامه های بخش جنبی جشنواره کارآفرینی و مهارت قاصدک خواهد بود.

وی با اشاره به این که آخرین مهلت ارسال آثار 10 بهمن 1398 و اختتامیه جشنواره نیز از 7 تا 9 اسفند برگزار می شود، تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز نقدی ارزنده اهدا می شود.
 

نظرات بینندگان