کد خبر: ۱۳۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

وصول ۱۸ هزار میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی در فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس از وصول ۱۸ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم در هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.
 ناصر هاشمی افزود: در هفت ماه نخست سال جاری، حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان فارس وصول شد که این تحقق درآمد ناشی از کوشش و درایت مالیاتی همکاران، شناسایی منابع جدید مالیاتی، شناسایی فرارهای مالیاتی و وصول معوقات مالیاتی سالهای گذشته می باشد.

وی اظهار داشت: تا پایان مهرماه سال جاری بیش از ۱۰ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مالیات‌های مستقیم و هفت هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم در استان به حیطه وصول در آمده است.

هاشمی افزود: در همین مدت از محل درآمد مالیات های غیرمستقیم بیش از ۳ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب شهرداری ها ، دهیاری ها و عشایر استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته یک هزار و ۲۴۴ میلیارد ریال عوارض به شهرداری شیراز و بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، خاطرنشان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز یک هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۹۱۰ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نرخ مالیات برارزش افزوده کالا و خدمات عمومی ۹ درصد است، گفت: این نرخ شامل ۵ درصد مالیات (سهم دولت) و ۳ درصد عوارض (سهم شهرداری ها) است و یک واحد درصد از مالیات های وصولی تحت عنوان مالیات سلامت در کشور هزینه می شود .

هاشمی با اشاره به بخشنامه شماره ۴۱/۹۸/۲۰۰ سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرائم اظهار داشت: بمنظور تکریم مودیان و بهره مندی حداکثری از تسهیلات و در راستای اجرای این بخشنامه، با استقبال مودیان مالیاتی ۱۱ هزار درخواست بخشودگی جرائم مالیاتی دریافت شده و ۳۶۹ میلیارد تومان از جرائم بخشیده ، ۳۵۳ میلیارد تومان تخفیف جرائم مالیاتی و ۱۰۰ میلیارد تومان از اصل مالیات وصول گردیده است که با اتخاذ این رویکرد بیشتر جانب مودیان مالیاتی را داشته ایم.

مدیرکل امور مالیاتی فارس، از تشدید مبارزه با فرار مالیاتی و قاطعیت در برخورد با مصادیق جرم مالیاتی خبر داد و گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی، فرار مالیاتی کاهش یافته و نظام اقتصادی به سمت شفافیت سوق یافته است.

وی، مبارزه با فرار مالیاتی را از برنامه های مهم و اولویت ‎ دار نظام مالیاتی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست مبارزه با فرار مالیاتی با جدیت و با اتکا بر سامانه های اطلاعاتی سازمان دنبال می شود و در استان فارس نیز از سال ۹۵ با تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به تراکنش های سنگین و مشکوک بانکی تاکنون ۳۵۰ پرونده در این خصوص مورد رسیدگی قرار گرفته که ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات تشخیص گردیده که از این میزان ۳۲ میلیاردتومان آن وصول شده است.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر با تکیه بر میلیاردها رکورد اطلاعاتی ذخیره شده در پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، امکان شناسایی فرارهای مالیاتی و مودیان جدید بسیار سهل تر از گذشته شده، اظهار داشت: این پایگاه، کلیه اطلاعات مورد نیاز مالیاتی را از دستگاههای مختلف، دریافت، نگهداری، پردازش و برای استفاده در اختیار فرآیندهای مالیاتی سامانه مذکور قرار می دهد که وجود این پایگاه در رابطه با فرار مالیاتی، پولشویی و برقراری عدالت مالیاتی در کشور بسیار حایز اهمیت است و شناسایی فرارهای مالیاتی صرفا با تکیه بر ظرفیت فناوری‏های اطلاعاتی مربوط به طرح جامع مالیاتی امکان پذیر بوده است.

وی افزود: مردم می توانند گزارش های فرار مالیاتی را به مرکز ارتباطات مردمی اداره کل امور مالیاتی فارس با شماره تماس ۱۵۲۶ اعلام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «رونق تولید» اعلام کرد در تعامل این اداره کل با اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، اتاق بازرگانی شیراز ، اداره گمرک و اداره کل تعاون، کارگروه ویژه ای نیز جهت بررسی مشکلات مالیاتی صنایع و شرکت های بحران دار استان بمنظور رفع موانع موجود تشکیل شده است./ مهر
نظرات بینندگان