کد خبر: ۱۳۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

ماشینی شدن جامعه روابط عاطفی را کمتر می کند

استاندار فارس با اشاره به ماشینی شدن جامعه افزود: جامعه هر چه به سمت ماشینی‌تر شدن حرکت کند هر چه به سمت تقسیم کار اجتماعی حرکت کند، به یک جامعه مکانیکی تبدیل می‌شود که روابط روحی و عاطفی کمتری را تجربه می‌کند.

به گزارش شیرازه، استاندار فارس صبح امروز در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان فارس با اشاره به هزینه برگزاری جلسات اظهار داشت: هزینه‌هایی زیادی برای برگزاری جلسات صرف می‌شود بنابراین نباید فقط حرف زد بلکه باید به حرف‌ها و گفتمان‌ها عمل کرد.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به ساختار جمعیتی در جامعه گفت: موضوع ساختار جمعیتی یک واقعیتی است که به همه اقشار مربوط می‌شود و باید مواردی چون بهداشت، درمان، افزایش سن و سالمندی و افزایش امید به زندگی را در این ساختار بررسی کرد. 

رحیمی با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور خاطر نشان کرد: روزگاری امید به زندگی در کشور 45 سال بود ولی در حال حاضر امید به زندگی به بالای 75 سال افزایش یافته و طبیعی است که باید به فکر آن باشیم در آینده جامعه سالمند قابل توجه‌ای داریم.

استاندار فارس بیان کرد: سالمند 30 سال گذشته با علوم و پیشرفت‌های امروز آشنا نبوده اما سالمند امروزی که جوانی‌اش را در این ایام گذرانده با بحث‌های علمی و عملی بسیار زیادی مواجه است و این یک سرمایه برای کشور می‌تواند باشد.

رحیمی تاکید کرد: سالمندهای امروزی یک نیازهایی اعم از نگهداری جسمی، نگهداری روحی و تکمیل نیازهای اقتصادی دارد و برای این موضوع نیاز مند آن هستیم در بُعد علمی و عملی برنامه‌ریزی کنیم. 

وی با اشاره به ماشینی شدن جامعه افزود: جامعه هر چه به سمت ماشینی‌تر شدن حرکت کند هر چه به سمت تقسیم کار اجتماعی حرکت کند، به یک جامعه مکانیکی تبدیل می‌شود که روابط روحی و عاطفی کمتری را تجربه می‌کند. 

استاندار فارس درباره تربیت نیروهایی برای نگهداری قشر سالمندان تاکید کرد: باید نیروهایی برای نگهداری سالمندان تربیت شود ولی در استان همچنان این موضوع مورد غفلت واقع شده است. 

رحیمی همچنان درباره تولید برنامه برای سالمندان تاکید کرد: تولید برنامه مشارکتی با مشارکت خود سالمندان قطعا می‌تواند اثرگذار باشد.

تسنیم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان