کد خبر: ۱۳۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در گفتگو با شیرازه:

بسیج، باقیات الصالحات امام راحل است/ بسیج، مجموعه ای کم هزینه اما پربازده برای جهان است

سرهنگ کوشکی گفت: بسیج، موتور محرکه انقلاب اسلامی دانست که هیچگاه خاموش نشده است.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه اگر زندگی هر کدام از پیامبران الهی یا بزرگان دین را بررسی می کنیم، یک خیرات و باقیات الصالحاتی را از خود به یادگار گذاشتند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) نه فقط برای ایران، که برای جهان، خیلی کار کرد و یکی از باقیات الصالحات همیشگی اش، پایه گذاری بسیج است.

وی افزود: وقتی به بسیج نگاه می کنی، به قول امام راحل(ره)، میقات پابرهنگان است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین می دهد.

معاون سابق هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، تأکید کرد: بسیج، مجموعه ای کم هزینه اما پربازده، نه فقط برای ایران، که برای جهان اسلام است، و حتی نه فقط برای جهان اسلام، بلکه برای کل جهان است با هر تفکر و مذهبی.

کوشکی یادآور شد: وقتی به ونزوئلا نگاه می کنیم که در مقابل آمریکا می ایستند، از فرهنگ نرم انقلاب مایه گرفته اند و این فرهنگ، منتقل شده و جلوی آن را نمی توان گرفت. مقام معظم رهبری می فرمایند: انقلاب اسالامی به همه در جهان قوت داده است تا در مقابل آمریکا بایستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، بسیج را موتور محرکه انقلاب اسلامی دانست که هیچگاه خاموش نشده است.

وی تصریح کرد: بسج در فتنه ها، در جنگ، توسعه و سازندگی، اقتصاد، فرهنگ، علم و در همه عرصه ها و همه جا هست.

این یادگار دفاع مقدس با طرح این سوال که: چه کسانی در بسیج هستند؟ اظهار داشت: آنها که پیوند قلبی بین امت و امام و شهیدان در دلشان ایجاد شده، به بسیج می آید تا خودش را نشان دهد.

معاون سابق هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: بسیج، آن ذخیره الهی است که خدا در قلب امام راحل(ره) قرار داد و بر زبان ایشان جاری شد و پس از آن، به منصه ظهور رسید و امروز یکی از نشانه های عزت مومنین است.

کوشکی با تصریح بر اینکه هرجایی که گیر کردیم، حضور بسیج مشکل را حل می کند. گفت: چرا؟ چون بسیج با دل کار می کند. بسیجیان حقیقی با دلشان کار می کنند. تعدادشان شاید نسبت تمام استکبار کم باشد، اما با توجه به قرآن که با این مضمون می فرماید: "هر کدام از شما را به 20 نفر غالب دادیم"، به نظر می رسد بعضی از این مسائل را در انقلاب اسلامی می توانیم ببینیم و درک کنیم.

وی افزود: مدافعان حرم عددشان نسبت به تمام داعش و استکبار چقدر بود؟ اما خدا چطور در وجود اینها برکت قرار داد که می روند و یک جنگ جهانی سومی را مدیریت می کنند؟

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه بسیج یک مصداق حقیقی آیه "من یتوکل علی الله فهو حسبه" است تأکید کرد: بسیج ارزشی است که هیچگاه کهنه نمی شود، بلکه روز به روز نو می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی های بسیج این است که به شدت درگیرشونده است و منطبق با شرایط خود را می سازد اظهار داشت: گاهی وقتها پروژه ای با هزینه میلیاردی تعریف می کنیم و چون هزینه بالاست، متوقف می شود، اما با ورود بسیج به عرصه، پروژه مثلا یک میلیاردی، با 50، یا 60 میلیون به اتمام می رسد. هرجایی که عشق الهی با قدرت لایزالی که خدا به انسان داده و امام و رهبری با ملت همزاد می شوند، مشکل وجود ندارد.

کوشکی با تصریح بر اینکه در موضوع اقتصاد، علتی که این همه مشکل داریم، این است که هنوز یک عده ای بالغ نشدند (از لحاظ عقلی) که حرف مقام معظم رهبری را بفهمند تصریح کرد: در نیروهای مسلح به بلوغ رسیدیم و امروز در مقابل همه دنیا قد کشیدیم. در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، انرژی هسته ای و موضوعات علمی، قبل از انقلاب در هیچ نشریه علمی اسمی از ایران نبود، ولی مثلا هرگاه ضریب مرگ نوزادان پیش می آمد، اسم ایران در صدر بود. اما امروز در همه موضوعات علمی در دنیا حرفی برای گفتن داریم و بسیاری از این دانشمندانی که اکثرا هم گمنام هستند، بسیجی اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس یادآور شد: در اشراف اطلاعاتی ببینید چه قدرتی خدا به بچه های ما داده که گوش یک ادم مذبله را از آن گوشه دنیا می گیرد، می آورد و با او برخورد می کند.

این فرمانده نظامی تأکید کرد: مشکل ما این است که در بعضی بخشها می خواهیم با تفکر لیبرالی رفتار کنیم، نمی خواهیم با تفکر انقلابی و جهادی و ولایی رفتار کنیم. مشکل مدیران لیبرال مسلک هستند نه انقلابی.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان