کد خبر: ۱۳۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸
شهردار منطقه هفت شیراز خبر داد:

برگزاری ششمین جشنواره «زندگی پیاده در شهر» در شیراز/ لایروبی ۱۵۰ کیلومتر کانال روباز در منطقه هفت شهرداری شیراز

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: اخیرا ۱۵۰ کیلومتر کانال روباز یعنی پنج برابر رودخانه خشک در این منطقه لایروبی شده است.
به گزارش شیرازه، شهردار منطقه هفت شیراز ظهر بیست و یکم آبانماه در نشست خبری به تشریح برنامه های این منطقه از شهرداری شیراز در راستای طرح زندگی پیاده در شهر پرداخت و از برگزاری ششمین جشنواره زندگی پیاده در شهر در بیست و سوم آبانماه خبر داد.

سعید معصومی با اعلام اینکه تمام گذرگاه های منطقه هفت در سال آینده به ایستگاه های دوچرخه سواری مجهز خواهند شد، گفت: در حال حاضر ۱۳ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری احداث شده و در نظر داریم این مسیرسازی تا ۲۰ کیلومتر و بصورت کوهستانی و فضای سبز اجرا شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در ابتدای خیابان شهید دوران واقع در در بلوار شهید مدرس برگزار می شود، از پیاده روها به عنوان فضای اصلی و عمومی شهر یاد کرد و اظهار داشت: رویکرد شورای شهر و شهرداری شیراز به سمت پیاده محور بودن خیابان ها است چرا که شهر بایستی محلی برای آسایش و زندگی شهروندان باشد.

شهردار منطقه هفت شیراز افزود: شهرداری شیراز تاکنون تلاش کرده تا امکانات مناسبی از جمله نورپردازی های مناسب، فضای سبز، تجهیزاتی برای سرگرمی و همچنین اجرای طرح پیاده محوری را جهت راحتی شهروندان فراهم کند.

معصومی بر ایمن سازی فضاهای شهری تاکید داشت و گفت: پل های عابر پیاده نقش بسزایی در امنیت شهروندان پیاده دارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه طی یکماه گذشته ۲ نفر از شهروندان به دلیل عدم استفاده از پل هوایی دچار سانحه شدند.

شهردار منطقه هفت شیراز در بخش دوم سخنان خود به حادثه سیل دروازه قرآن شیراز اشاره کرد و اذعان داشت: لایروبی کانال های روباز همواره در اولویت ما قرار داشته و بطور مرتب انجام می شود.

معصومی بیان کرد: اخیرا ۱۵۰ کیلومتر کانال روباز یعنی پنج برابر رودخانه خشک در این منطقه لایروبی شده است.

وی درخصوص اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از وقوع سیل های مخرب در این منطقه، گفت: طرح آبخیزداری در نصرآباد اجرا شده است؛ با انجام اینگونه طرح ها از خرابی های ناشی از سیل جلوگیری و سفره های زیرزمینی نیز تقویت می شوند.
نظرات بینندگان