کد خبر: ۱۳۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن 98 در ممسنی

آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن 98 در ممسنی برگزار می گردد.
به گزارش شیرازه، سعید محمودی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی گفت: به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت روز پنجشنبه سوم بهمن ماه 1398 به صورت کتبی در شهرستان ممسنی برگزار می گردد.

محمودی با بیان اینکه شرکت در تمامی رشته های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن ، بدون محدویت سنی آزاد است گفت آزمون به صورت کتبی در تاریخ 3 بهمن و الکترونیکی در تاریخ 25 و 26 دی ماه  برگزار می گردد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی با اشاره به تقدیر از برگزیدگان آزمون گفت به تمام کسانی که نمره 90 به بالا کسب نمایند لوح تقدیر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطاء می شود و کسانی که نمره 70 را در آزمون های کتبی و 80 را در آزمون الکترونیکی دریافت نمایند علاوه بر دریافت گواهینامه از معاونت قرآن و عترت به قید قرعه جوایزی اهداء می شود.

سعید محمودی در خصوص نحوه ثبت نام آزمون گفت علاقمندان می بایست از تاریخ  ۲۵/۸/۱۳۹۸ لغایت ۲۵/۹/۱۳۹۸  به آدرس www.quranedu.ir  یا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی  مراجعه نمایند. 

ایشان با اشاره به زمان صدور کارت آزمون گفت: صدور کارت از تاریخ 25/10/138 لغایت 3/11/1398 امکان پذیر است و مبلغ ثبت نام برای هر داوطلب در هر رشته مبلغ 7 هزار تومان است.

سعید محمودی رشته های آزمون را به شرح زیر بیان کرد:
آزمون در 4 گروه و 16 رشته 
گروه ترجمه و مفاهیم قرآن شامل تفسیر سوره بقره از تفسیر نمونه و ترجمه و درک معانی سوره بقره از ترجمه های متداول
گروه معارف اهل بیت (ع) شامل حفظ و ترجمه نهج البلاغه از 50 حکمت اول و خطبه 193 و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه از 10دعای اول صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر از ترجمه های متداول 
گروه حفظ قرآن شامل حفظ جزء 30 ، حفظ جزء اول ، حفظ سوره بقره ، حفظ 5 جزء آخر ، حفظ 5 جزء اول ، حفظ 10 جزء اول ، حفظ 15 جزء اول ، حفظ 20 جزء اول ، حفظ 25 جزء اول ، حفظ کل 
گروه آموزشهای پچالکترونیکی : شامل روخوانی قرآن از طریق سامانه مجازی حامیم و سبک زندگی و سیره معصومین (ع) از طریق سامانه مجازی نور المجتبی (ع)

نظرات بینندگان