کد خبر: ۱۳۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
همزمان با سالگرد شهادت شهید ضرغام

کتاب نمایش‌نامه « پل کارون » رونمایی می‌شود

نویسنده و کارگردان دفاع مقدس گفت: در ۱۷ آذر سالگرد شهادت شاهرخ ضرغام معروف به حر انقلاب از کتاب نمایشنامه " پل کارون " با حضور خانواده شهید توسط نشر بوی باران رونمایی می‌شود.
به گزارش شیرازه، بهرام میرزایی  نویسنده و کارگردان دفاع مقدس با  اشاره به رونمایی از کتاب نمایش‌نامه « پل کارون» اظهار داشت: گروه نمایشی مهنا از ابتدای فعالیت تاکنون موفق شده 3 اثر نمایشی را اجرا و به مرحله نشر کتاب برساند. 

وی با اشاره به این آثار گفت: اثر نخست با عنوان " مهنا " به زندگی قهرمان ملی شهید عباس دوران می‌پردازد ، اثر دوم نمایش خیابانی "دربند " که به آزادی‌های اجتماعی و شهدای مدافع حرم پرداخته و اثر سوم که در حال حاضر اجراهایش ادامه دارد با عنوان " پل کارون " زندگی شهید شاهرخ ضرغام را بررسی می‌کند.

کتاب نمایش‌نامه « پل کارون » رونمایی می‌شود


این نویسنده و کارگردان نمایش‌های دفاع مقدس افزود: اجرای نمایش پل کارون از یک سال گذشته آغاز شده و این نمایش در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره سراسری میثاق ارتش خوش درخشیده است. 

میرزایی با اشاره به گرایش و علاقه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به نمایش پل کارون بیان کرد: با توجه به این علاقه و استقبال تصمیم بر آن شد برای ماندگاری اثر و استفاده سایر گروه‌های نمایشی در سراسر کشور یا خارج از کشور نمایش‌نامه " پل کارون " به صورت کتاب منتشر شود.

وی درباره دیگر کتاب‌های منتشر شده این گروه نمایشی عنوان کرد: کتاب نمایش‌نامه مهنا در 30 تیر امسال در سالگرد شهید دوران رونمایی شد که بازتاب خوبی در میان مخاطبان عامه و متخصصان داشته است. 

این نویسنده و کارگردان دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: با این که آثار گروه مردمی مهنا در جشنواره‌ها خوش درخشیده و مورد توجه بزرگان نمایش ایران واقع شده ولی هدفگذاری اصلی ما مردم هستند، چراکه اعتقاد داریم ما برای مردمی نمایش می‌سازیم که با آنها زندگی می‌کنیم و اعتقادمان این است که حیات تئاتر مخاطب گسترده است.

 میرزایی درباره جشنواره تئاتر استانی فارس نیز گفت: با احترام به هنرمندان عرصه نمایش بسیاری از تئاترهایی که برای حضور در جشنواره تولید شده‌اند با تکیه بر تئاتر تکنیکال و ارجحیت فرم بر محتوا تولید شده و مخاطبان محدودی دارند در صورتی که تئاتر باید به گونه‌ای باشد که در میان مردم جایگاه پیدا کند و با زبان و فرهنگ مردم ساخته شود. 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان