کد خبر: ۱۳۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

شیراز میزبان جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان فارس

پانزدهمین جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان فارس در شیراز برگزار می‌شود.
سعید یوسفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اینکه برگزاری پانزدهمین جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان فارس گفت: رویکرد اصلی جشنواره امسال ایده‌های دانشجویی برای رفع مسائل بومی استان فارس است.

او با شاره به جشنواره پندار در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، بیان کرد: دانشجویان شرکت کننده در این رویداد علمی در قالب مقاله، پایان نامه، اختراع، تألیف کتاب و طرح ایده از منظر علمی به مسائل استان می‌پردازند.

یوسفی، نام جشنواره پندار را برگرفته از دانش، پژوهش، نوآوری، اختراعات و رتبه علمی دانست و افزود: این جشنواره در محور‌های علوم انسانی، کشاورزی، صنعت، سلامت، هنر و فنی و مهندسی برگزار می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: دانشجویان علاقمند به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ آبان ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در ناحیه بسیج دانشجویی فارس-مدیریت دانش و پژوهش تحویل دهند.

او، با بیان اینکه در مدیریت دانش و پژوهش این ناحیه قرارگاه شهید طهرانی مقدم با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از مراکز تحقیقاتی دانشجویی فعال شده است، افزود: تقویت بنیه علمی دانشجویان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در دستور کار ناحیه بسیج دانشجویی قرار دارد.

یوسفی، آماده سازی دانشجویان انقلابی برای نقش آفرینی و قبول مسئولیت‌های آینده نظام اسلامی را از مأموریت‌های این ناحیه برشمرد و اضافه کرد: تا کنون بسیاری از دانشجویان بسیجی استان در زمینه‌های علمی نیز پیشرو هستند و این موضوع زمینه واگذاری امور به افراد متعهد و متخصص را فراهم می‌کند./ باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان