کد خبر: ۱۳۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عضو شورای شهر شیراز پیشنهاد کرد:

ایجاد كميسيون حمايت از اشتغال در شورای شهر شیراز

عضو شورای شهر شیراز گفت: شهرداری و شورای شهر شیراز با منابع محدود و درآمد متناوب و ناپايدار در زمينه اشتغال زایی نمي توانند چندان نقش ميدانی و محوری ايفا کنند اما محدود کردن نقش شورای شهر تنها به مسائل مديريت شهرداری نگاهی كوته بينانه است.
به گزارش شیرازه، محمدتقی تذروی بیست و دوم آبانماه در جلسه علنی شورای شهر شیراز نکاتی را خطاب به رئیس شورا بیان کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر شيراز با منابع محدود و درآمد متناوب و ناپايدار در زمينه اشتغال زايی نمی توانند چندان نقش ميدانی و محوری ايفا کنند اما محدود کردن نقش شورای شهر تنها به مسائل مديريت شهرداری نگاهی كوته بينانه است.

این عضو شورا با اعلام اینکه شورای شهر شیراز توانايی و ظرفيت این را دارد تا در تمامی ابعاد و شئونات شهر نقش آفرينی کند، اظهار داشت: با توجه به وضعيت نامطلوب اقتصادی و بحرانی اشتغال و تأكيد و توجه مقام معظم رهبری، نخبگان و كارشناسان دلسوز به رونق توليد و تحقق اقتصاد مقاومتی، شورای شهر نيز می تواند با استفاده از جايگاه و شأن خود در اين زمينه همكاری و مساعدت داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه محدوديت منابع از ظرفيت و جايگاه مناسب شورا در جهت كمك به اين مسئله غفلت شود، اذعان داشت: شورای شهر می تواند با استفاده از توانايی و قابليت های خود به شناخت ظرفيت های شغلی و تقويت آنان مبادرت نداشته باشد.

تذروی در ادامه گفت: امروز مشكل و دغدغه اصلی مردم، مسائل اقتصادی، معيشتی و بيكاری جوانان است و اين وظيفه نمايندگان مردم در این پارلمان شهری است تا برای رفع دغدغه آنان در حد توان خود نقش آفرين باشند.

وی پیشنهاد خود مبنی بر ايجاد كميسيون حمايت از اشتغال را مطرح کرد و اذعان داشت: در این کمیسیون می توان با تصميمات كارشناسانه ای در اين جنگ تمام عيار نقش آفرين باشیم.

عضو شورای شهر شیراز در دفاع از پیشنهاد خود به بیان نکاتی پرداخت و اظهار داشت: كميسيون اشتغال می تواند با شناخت و كارِ كارشناسی، استفاده از مجريان و كارشناسان اين حوزه، جمع آوری و تهيه بانک اطلاعاتی مشاغل درون شهری و حتی استانی گامی مهمی در راستای اهداف اقتصادی بر دارد.

تذروی اعلام کرد: استفاده از جايگاه خود جهت رفع موانع صدور مجوزهای كار آفرينی و كمك به حذف بروكراسی های اداری جهت تسهيل در صدور مجوزها، برگزاری دوره های كار آموزی و كارشناسی و استفاده از نخبگان كار آفرين و مجريان حوزه اشتغال و اقتصاد جهت آموزش شهروندان از جمله کارهایی است که در این کمیسیون می توان دنبال کرد.

وی افزود: ايجاد بازارچه های تخصصی، هدفمند و فصلی جهت رونق كسب و كار معرفی محصولات، رايزنی و تعامل و نامه نگاری با ديگر دستگاه ها و سازمان ها، مباحث رفع موانع و تقاضای همكاری و همياری با كار آفرينان، بازاريابی و تعامل با ديگر استان ها جهت صادرات محصولات بومی نیز در این کمیسیون قابل پیگیری هستند.

این عضو شورا در ادامه بیان کرد: حمايت از مشاغل، كسب و كارهای درون شهری در مقابل مشاغل وارد شده از خارج از استان و شهر، ارتباط گيری و شناساندن ظرفيت های شهر به سرمايه گذاران و تشويق آنان در جهت سرمايه گذاری و انتقال تكنولوژی، ارائه بسته های تشويقی عوارضی جهت اشخاص حقيقی و حقوقی، سازمان ها و نهادهايی كه محصولات بومی استفاده می کنند، حمايت از كار آفرينان جوان و ايده های جديد و نو آفرين های بومی در اختيار نهادن تابلوها و فضاهای تبليغاتی شهری جهت بازاريابی محصولات بومی، اتصال و ارتباط ميان مشاغل سنتی و قديمی با شيوه های نوين و صنعتی را نیز می توان در این کمیسیون بررسی و دنبال کرد.

تذروی با اعلام اینکه اینکه این کمیسیون می تواند مایه امید باشد، اظهار داشت: ارتباط ميان دانشگاهيان، بازاريان و فعالان اقتصادی شهر، هم افزايی و ارتباط دهی مشاغل مرتبط و همسو، بر جسته و برند کردن كالاهای توليد شهری، پیگیری و جلوگيری از ورود بی رويه كالاهای مشابه توليدی درون استان به بازار، رصد بازار و جلوگيری از انباشت بازارها از كالاهای قاچاق و معرفی برندهای سنتی و معروف شهر به ويژه به گردشگران داخلی و خارجی، احياء مشاغل صنعتی كه روزگاری نماد شهر بوده اند، حمايت از بازماندگان اين حرفه سنتی، هنری برگزاری كلاس های آموزشی اشتغال و دعوت از نامداران و كار آفرينان برتر جهت آموزش هدفمند ايجاد تعادل مابين سرمايه گذاری های كلان و كاسبی های خرد و بسياری از اهداف ديگر كه می توان پیگیری کرد.
نظرات بینندگان