کد خبر: ۱۳۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خزانه دار شورای شهر شیراز:

کدام جنگ می ‌توانست قیمت گوشت را به ۱۲۰ هزار تومان برساند و ریال را جزو بی‌ ارزش‌ ترین پول‌ های دنیا کند؟/ صف های طولانی شماره گذاری و فک پلاک شیراز در شان مردم شیراز نیست

خزانه دار شورای شهر شیراز با بیان اینکه اگر جنگ، مرگ دفعی است، تورمِ صددرصد مرگ تدریجی است، گفت: کدام جنگ می ‌توانست قیمت گوشت را به ۱۲۰ هزار تومان برساند و ریال را جزو بی‌ ارزش‌ ترین پول‌ های دنیا کند؟
به گزارش شیرازه، خزانه دار شورای شهر شیراز بیست و دوم آبانماه در جلسه علنی این پارلمان شهری با ابراز تاسف از وضعیت اقتصادی مردم که هر روز از روز قبل بدتر شده و سفره آنان ضعیف تر و خالی تر از قبل شده، گفت: شکاف بین مردم و حاکمیت به دلیل همین مشکلات طاقت فرسا روز به روز بیشتر می شود چرا که حاکمیت به حرف مردم و خواسته های آنان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب گوش نمی دهد و مردم هم اعتمادی به مسئولین ندارند.

نوذر امامی با اعلام اینکه سرمایه اجتماعی که سد محکم و قدرت بلامنازع مصونیت نظام در برابر دشمنان داخلی و خارجی است از آغاز انقلاب تا کنون به کمترین حد خود رسیده است، اظهار داشت: منتقدین دلسوز نظام و مردم، حرفشان خریداری ندارد دولت در سیاست های اقتصادی عملا کارایی نداشته و طبقه کارمند و کارگر وضعیت مناسبی ندارند.

وی افزود: اینکه جنگ نخواهد شد، خبر خوبیست اما مگر گرانی ‌های فلج کننده، کمتر از جنگ است؟ نابودی ریال، اگر جنگ نیست، پس چیست؟ آیا سفره ‌های خالی روسفیدتر از جنگ است؟ مگر جنگ با ما چه می ‌کند که گرانی ‌ها نکرد؟ 

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه اگر جنگ، مرگ دفعی است، تورم ِصددرصد مرگ تدریجی است، گفت: کدام جنگ می ‌توانست قیمت گوشت را به ۱۲۰ هزار تومان برساند و ریال را جزو بی‌ ارزش‌ ترین پول‌ های دنیا کند؟

امامی در ادامه اذعان داشت: مردم زمانی که حس می ‌کنند از سوی حکومت به آنها ظلم می‌شود یا حق آنها در جایی خورده می‌ شود، سعی خواهند کرد تا با ریاکاری و دزدی این حق خورده شده را هر جا که دستشان برسد جبران کنند.

وی افزود: این سطح از دزدی، ریاکاری و ناهنجاری در همه جوامع، به نوع تعاملِ حکومت ‌ها با مردم باز می‌گردد و رفتار دولت‌ ها بشدت روی شکل ‌گیری اخلاق در جامعه تأثیرگذار بوده و به‌ سادگی می ‌تواند مرزهای اخلاق را جابجا کند.

خزانه دار شورای شهر شیراز با اعلام اینکه باید روش ‌های اشتباه گذشته را با توجه به تجربه و آماری که داریم اصلاح و تغییر دهیم، بیان کرد: برخورد و سیاست های ما در موضوعات داخلی و خارجی نتیجه خوبی نداشته و امروز وضعیت به گونه ‌ای است که اگر در تصمیم گیری و سیاست گذاری تجدید نظر نکنیم آسیب های جبران ناپذیری به سرمایه های ملی و اجتماعی کشور ما وارد خواهد شد که جبران آن شاید امکانپذیر نباشد.

امامی همچنین اظهار داشت: مردم ما شایسته این همه تورم و بیکاری و سفره خالی و فقر و نداری نبوده و تغییر این نابسامانی نیاز به شکستن تابوهایی دارد که ما را به این روزگار انداخته اند و سیاست های اشتباه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نیازمند بازنگری علمی و توجه به واقعیت های موجود را دارد.

وی با اشاره به اینکه دهم آذر ماه آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: امیدواریم که در تمام مراحل انتخابات، دستگاه های اجرایی و نظارت در کمال بیطرفی، زمینه یک انتخابات سالم و آزاد را فراهم نموده و در رد و تایید صلاحیت افراد بدون توجه به گرایشات سیاسی انگیزه حضور مردم را در این شرایط سخت مد نظر داشته و از هر گونه اعمال سلیقه و خلاف قانون اجتناب ورزند و اجازه دهند مردم با هر گونه سلیقه و گرایشی بتوانند به کاندیداهای مورد علاقه خود رای دهند.

عضو شورای شهر شیراز با اعلام اینکه لازم است تبلیغات کاندیداها در کمال صداقت و درستی و بر اساس قانون و دوری از هر گونه تخریب فردی و گروهی، حقیقی و حقوقی انجام گیرد، گفت: هر فرد کاندید میزان توانایی، تجربه، تخصص و دانش خود را مطرح و از تخریب دیگران خودداری کند به ویژه در مورد شهرداری و شورای شهر بنده بعنوان نماینده مردم شریف شیراز اعلام میرکنم آماده شفاف سازی و بیان واقعیت های موجود و گذشته بوده و بدون کم و کاست اطلاعات مربوطه را در اختیار رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی قرار خواهم داد تا مردم بتوانند با آمار و اطلاعات لازم صحت و سقم مطالب مطرح شده را ارزیابی و تصمیم گیری کنند.

امامی در انتهای سخنان خود خطاب به قائم مقام شهردار شیراز با اعلام اینکه صف های طولانی شماره گذاری و فک پلاک شیراز در شان مردم شیراز نیست، تاکید داشت: لازم است این موضوع در دستورکار شهرداری قرار بگیرد تا مشکلات هر چه سریعتر حل بشود.
نظرات بینندگان