کد خبر: ۱۳۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مشکل لاینحل فرمانداری و شورای شهر شیراز تمامی ندارد؛

اعتراض اعضای شورای شهر شیراز به ایرادهای فرمانداری بر مصوبات

عضو شورای شهر شیراز گفت: شهر را نمی توان بر اساس شنیده ها اداره کرد؛ اینکه هیچ گونه بند قانونی در رد مصوبات شورا توسط هیئت تطبیق مصوبات اعلام نمی شود قابل قبول نیست.
به گزارش شیرازه، ایراد هیئت تطبیق مصوبات به دو عدد از مصوبه های شورای شهر شیراز مبنی بر آیین نامه ساماندهی دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های مخابراتی و افزایش سقف اختیار شهردار شیراز جهت هزینه کرد مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری دو دستور کار اولی بودند که بیست و دوم آبانماه در جلسه علنی شورای شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای شورای شهر شیراز پس از ارائه نظرات مخالف و موافق خود در خصوص مصوبه آیین نامه دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های مخابراتی در شیراز با برگشت این مصوبه به کمیسیون سلامت و خدمات شهری (بعنوان کمیسیون اصلی) و کمیسیون هوشمندسازی و فناوری و اطلاعات (بعنوان کمیسیون فرعی) جهت بررسی بیشتر و اصلاح آن موافقت کردند.

علت برگشت این مصوبه از سوی فرمانداری شیراز ورود شورا به مباحث فنی مربوط به دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های مخابراتی و عدم رعایت قوانین ارتباطات رادیویی و مغایرت مصوبه شورا با قوانین و مقررات، حدود وظایف و اختیارات شورای شهر عنوان شده است.

ساماندهی و تجمیع دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های ارتباط رادیویی در راستای حفظ و ارتقاء سلامت مردم و بهبود خدمات ارتباطی محیط زیست و حفظ سیما و منظر شهری شیراز بعنوان هدف کلی این مصوبه در نظر گرفته شده است.

اعضای شورای شهر شیراز اعتراض خود را نسبت به ایراد هیئت تطبیق مصوبات به مصوبه های شورای شهر شیراز بدون استناد به موارد قانونی و اصرار خود بر مصوبه افزایش سقف اختیار شهردار شیراز جهت هزینه کرد مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری را اعلام کردند.

ابراهیم صبوری با بیان اینکه نمی دانم ما چگونه باید این موضوع را با فرمانداری حل کنیم که بر اساس شنیده های خود مصوبه ای را برنگردانند، گفت: این داستان دارد خنده دار می شود.

محمدتقی تذروی پیشنهاد برگزاری جلسه ای در شورای حل اختلاف و تصمیم گیری در این خصوص را ارائه داد و اظهار داشت: شهر را نمی توان بر اساس شنیده ها اداره کرد؛ اینکه هیچ گونه بند قانونی در رد مصوبات شورا توسط هیئت تطبیق مصوبات اعلام نمی شود قابل قبول نیست.

نواب قائدی با اعلام اینکه ایراد فرمانداری وارد نیست، تاکید داشت: باید بر مصوبه مذکور اصرار داشته و آن را برای فرمانداری ارسال کنیم.

شیرازه؛ این مشکل موجود بین شورای شهر شیراز و فرمانداری از سالهای گذشته تاکنون وجود داشته و هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

اعضای شورا پس از بررسی دستورکارها و تصویب، آن را برای فرمانداری ارسال می کنند و فرمانداری شیراز نیز گاها بدون دلیل موجهی این مصوبات را رد کرده و به شورا باز می گرداند.

خلاء قانونی موجود و نبودِ دلسوز برای حل مشکل این مشکل ساده آنقدر به درازا کشیده که دیگر به مسئله لاینحلی تبدیل شده است.

در گذشته نیز اعلام کردیم که یا فرمانداری فقر اطلاعات قانونی دارد و یا شورای شهر، که در هر حال این موضوع باید هر چه سریعتر حل شود تا آسیب به کلانشهر شیراز وارد نشود.
نظرات بینندگان