کد خبر: ۱۳۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به مناسبت میلاد امام صادق(ع)؛

مراسم جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه منصوریه برگزار شد

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه منصوریه شیراز به مناسبت میلاد امام صادق(ع) و هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

به گزارش شیرازه، آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه منصوریه شیراز به مناسبت میلاد امام صادق(ع) و هفته وحدت با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حدائق مسئول مدرسه علمیه منصوریه و حجت الاسلام والمسلمین استوار مدیر حوزه های علمیه استان فارس عصر امروز در سالن همایش های حوزه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد.

به برکت تقوا می‌توانید حرمت عمامه را نگاه داشت

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم با اشاره به اینکه در محیطی قرارگرفته‌ایم که معنویت چشمگیری دارد، اظهار داشت: مدرسه منصوریه از قدیم‌الایام تا امروز که تحت هدایت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق است، همیشه مانند چراغی در عرصه علمی جهان تشیع می‌درخشد.

وی بابیان اینکه باید اهمیت نقش این مدرسه را در فرهنگ فارس و شیراز مدنظر جدی قرار دهیم، افزود: همه باید تلاش کنیم تا این نقش را که می‌تواند مدرسه منصوریه داشته باشد و دارد اما به نحو اکمل باید شکل دهیم، فرهنگ فارس و شیراز باید همیشه تحت نورانیت این مدرسه شکل بگیرد و پیش رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: در شهری که سید سند و شیخ ابوالحسن حدائق در آن نفس کشیده‌اند از اهمیت بالایی برخورد دار بوده و باید قدر آن را دانست، این نکته‌ای است که باید قدر این مدرسه علمیه را بدانیم و قدرشناسی من و شما این است که منش و اخلاق بزرگواران را فراگرفته و شهر را نیز بهره‌مند کنیم.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید یاد بگیریم که چگونه برای حفظ حیثیت لباس روحانیت تلاش کرد، بیان داشت: به برکت تقوا می‌توانید حرمت عمامه را نگاه داشت، همراه انسان باتقوا خداوند است.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام احمدی از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

همچنین در این مراسم که به مناسبت میلاد امام صادق(ع) برگزار شده است 14 نفر از طلاب به دست نماینده ولی فقیه در استان فارس، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز و مدیر حوزه های علمیه استان فارس معمم شدند.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان