کد خبر: ۱۳۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
در صحن علنی شورای شهر شیراز اتفاق افتاد؛

موافقت اعضای شورای شهر شیراز با افزایش بودجه این پارلمان شهری به ۴ میلیارد تومان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر شیراز از سال ۹۶ تاکنون هیچ افزایش بودجه ای نداشته است، گفت: این موضوع در حالیست که هزینه های جاری شورا از هزینه های کاغذ و حقوق گرفته تا سفرها، حسابرسی و غیره با افزایش قیمت همراه بوده است.
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز بیست و دوم آبانماه با بررسی ۱۱ دستور کار برگزار شد.

طرح متمم بودجه سال جاری شورا، از سوی کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز مطرح که طی آن، درخواست افزایش بودجه شورا از ۲ میلیارد تومان به چهار میلیارد تومان اعلام شده بود.

سینا بنی زمانی با بیان اینکه شورای شهر شیراز از سال ۹۶ تاکنون هیچ افزایش بودجه ای نداشته است، گفت: این موضوع در حالیست که هزینه های جاری شورا از هزینه های کاغذ و حقوق گرفته تا سفرها، حسابرسی و غیره با افزایش قیمت همراه بوده است.

اعضای شورای شهر شیراز با این دستورکار موافقت کردند.

کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات اخیرا به جمع کمیسیون های این پارلمان شهری اضافه شد اما شرح وظایف این کمیسیون به تصویب نرسیده بود.

این کمیسیون ۲۳ شرح وظیفه پیشنهادی دارد و حوزه های مختلف اعم از شهرسازی، فضای سبز، امورمالی، ارتباط گیری با ادارات مختلف و غیره در آن وظایف دیده شده است.

دستورکار فوق به دلیل ابهامات موجود در بندهای آن، جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز ارجاع شد.

لایحه موافقت با برگزاری مناقصه محدود جهت اتمام پروژه هرمزگان و انعقاد قرارداد موضوع مربوطه نیز در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد؛ اعضای شورا به شهرداری شیراز اجازه دادند که نسبت به برگزاری مناقصه عمومی تکمیل این پروژه برابر آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به سایر کلانشهرها و مراکز استان ها، اقدام کند.

رئیس شورای شهر شیراز طی نامه ای درخواست خود مبنی بر معرفی نماینده شورا بعنوان ناظر (موضوع ماده ۶) آیین نامه نحوه نظارت بر دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی را مطرح کرده بود که اعضای شورا پس از بحث و بررسی، نوذر امامی به عنوان ناظر انتخاب کردند.

طرح برگزاری جشنواره معمار شیراز توسط کمیسیون معماری و شهرسازی اعلام شده بود؛ این دستورکار برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز ارسال شد.

شهرداری شیراز سه لایحه دیگر مبنی بر استفساریه مصوبه شورا درخصوص اوراق بستانکاری، اذن انتفاع یک قطعه زمین به مساحت ۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع واقع در میدان احسان پشت ایستگاه مترو جهت ساخت سالن ورزشی بانوان شماره ۲ به اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با حفظ مالکیت شهرداری و نرخ خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، گردشگری، مشاوره ای، تبلیغاتی و ورزشی شهرداری شیراز برای بررسی و تعیین تکلیف به شورا ارسال کرده بودند.

درصدهای مندرج در بند دوم مصوبه شورا درخصوص اوراق بستانکاری، از ماخذ کل ثمن معاملات موضوع قسمت الف بند یک مصوبه (پرداخت ابتدایی، پرداخت در زمان تحویل ملک) باید محاسبه شود.

دستورکار اذن انتفاع زمینی جهت ساخت سالن ورزشی بانوان به دلیل یکسری مغایرت های قانونی، جهت بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز ارجاع شد.

بررسی دستورکار نرخ خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، گردشگری، مشاوره ای، تبلیغاتی و ورزشی شهرداری کلانشهر شیراز به دلیل کمبود وقت به جلسه آینده موکول شد. 
نظرات بینندگان