کد خبر: ۱۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
توسط رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز مطرح شد؛

از واگذاری زمین های ورزشی شیراز به بخش خصوصی تا ساماندهی باغات خانواده/ برخی از فعالیت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خارج از روال قانونی بوده است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه سازماندهی خود سازمان، اولین کاری بود که ضرورت بر انجام آن وجود داشت، گفت: متاسفانه برخی کارهای انجام شده در گذشته، از روال قانونی برخوردار نبود لذا قانونمند کردن کارها را بطور جدی دنبال کردیم.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیست و دوم آبانماه در صحن علنی شورای شهر شیراز به تشریح عملکرد این معاونت در ۶ ماه اول سال جاری پرداخت و گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۶۷۶ عنوان برنامه داشته ایم که تعداد اجراها ۳۳ هزار و ۵۰۶ عدد برای یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۲۱ مخاطب بوده است.

ابراهیم گشتاسبی راد علت تفاوت تعداد عنوان برنامه و اجراهای صورت گرفته را اجرای چندباره یک عنوان برنامه اعلام کرد و اظهار داشت: آمار شرکت کنندگان در برنامه های اجرا شده بدین گونه است که امکان دارد یک مخاطب در چند برنامه شرکت کرده باشد.

وی با بیان اینکه سازماندهی خود سازمان، اولین کاری بود که ضرورت بر انجام آن وجود داشت، افزود: متاسفانه برخی کارهای انجام شده در گذشته، از روال قانونی برخوردار نبود لذا قانونمند کردن کارها را بطور جدی دنبال کردیم.

معاون شهردار شیراز همچنین اظهار داشت: مراکز صیانت ما هیچ مجوزی را نداشتند اما امروز تمامی مراکز صیانت سازمان دارای مجوز هستند.

گشتاسبی راد درخصوص زمین های ورزشی شیراز گفت: این زمین ها بدون متولی بودند که مشکلات زیادی در این راستا پیش می آمد اما در حال حاضر این زمین ها دارای متولی هستند و کارهای خوبی در حال انجام است.

وی افزود: مدیریت، ساماندهی و برون سپاری اماکن ورزشی در راستای کاهش هزینه های حفظ، نگهداری و افزایش بهره برداری صورت گرفت به عنوان مثال زمین های ورزشی روباز بصورت چمن مصنوعی بودند و این موضوع معضل بزرگی برای شهرداری بود اما با واگذاری زمین ها بصورت مزایده و از طریق معاملات شهرداری به بخش خصوصی به ویژه ورزشکاران سعی در حل مشکل داشتیم.

معاون سازمان فرهنگی شهرداری شیراز از واگذاری ۲۷ زمین ورزشی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تعداد کل زمین های موجود ۳۳ عدد است که خوشبختانه در واگذاری اش با استقبال خوبی مواجه شدیم.

گشتاسبی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری تمامی زمین ها بر عهده بخش خصوصی است، اعلام کرد: بهسازی و تجهیز فرهنگسراها، ایجاد فضای باز برای برون سپاری فعالیت ها به هنرمندان از طریق مناقصه، آموزش شهروندان در حوزه های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه، برگزاری جشنواره های متعدد، سخنرانی، کارگاه های تخصصی، مسابقات فرهنگی، اجرای برنامه های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شیراز در ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم و غیره از جمله فعالیت های این سازمان در این مدت است.

وی افزود: برای جلوگیری از بی عدالتی، تمامی کارهایی که به بخش خصوصی واگذار می شوند از طریق مناقصه صورت می گیرد.

معاون شهردار شیراز با اظهار اینکه اجرای برنامه ها و فعالیت های دینی در این دوره نسبت به سال گذشته دارای افزایش بوده است، گفت: سعی در افزایش مشارکت سمن ها در فعالیت های مختلف داشته ایم.

گشتاسبی با بیان اینکه در حوزه مالی کارهای خوبی از جمله فعال کردن واحد اقتصادی با پتانسیل جذب سرمایه گذاران خرد و کلان برای اولین بار در سازمان صورت گرفته است، اعلام کرد: معمولا سرمایه گذاری های کلان را به سازمان سرمایه گذاری معرفی می کنیم.

وی افزود: ساماندهی، حفظ و نگهداری فضاهای فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی در باغات خانواده از دیگر فعالیت های سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری شیراز بوده است.

معاون شهردار شیراز با اعلام اینکه بسمت درآمدهای پایدار حرکت کرده و سعی در رعایت اصل قیمت تمام شده داشته ایم، گفت: بر اساس برآوردی که بر روی فرهنگسراها، هزینه کرد و درآمدهایشان داشته ایم خوشبختانه یکی از فرهنگسراهای ما نشان داد که با همین هزینه ها و بهره وری که الان وجود دارد توانسته به سوددهی برسد.
نظرات بینندگان