کد خبر: ۱۳۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸
واکنش دبیر جامعه روحانیت شیراز به سخنان اخیر روحانی؛

چرا پیامبر(ص) را برای منافع سیاسی خرج می کنید/ نباید ننگی که در انتخابات شیراز رخ داد امسال تکرار شود

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) با تاکید بر اینکه چرا پیامبر(ص) را برای منافع سیاسی خرج می کنید کجای قرآن این سخن را می زند خود آیه می فرماید این آیه در ارتباط با یهود است چرا آن را اینگونه تفسیر می کنید، گفت: من به عنوان یک طلبه شرمنده ام که این حرف در لباس روحانیت زده شده است و همچنین شرمنده ام که برای دنیا این حرف را می زند، امیدواریم خداوند متعال بینش و بصیرت به همه عنایت کند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری شامگاه چهارشنبه در جمع خادمان آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) که در شبستان امام رضا(ع) حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه خلق پیامبر اکرم(ص) موجب این شده که همگان ایشان را دوست بدارند و اکنون پس از گذشت بیش از هزار سال در مکان های مقدس همچون امام زادگان جمع شوند، اظهار داشت: هنگامی که تاریخ را ورق می زنیم، می بینیم که در طول تاریخ قرون گذشته فرزندان حضرت(ص) شرایط بسیار دشواری را تحمل کرده اند، اما چیزی که موجب شده است تا افراد را به دور این مکان های مقدس جمع کند چیزی جز خلق عظیم پیامبر(ص) نبوده است.

وی خلق عظیم را یکی از ویژگی های پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و افزود: اگر صفات و ویژگی های پیامبر(ص) گرامی اسلام نبود اکنون کسی به گرد بقاع متبرکه و امام زاده ها جمع نمی شد.

چرا پیامبر(ص) را برای منافع سیاسی خرج می کنید/ نباید ننگی که در انتخابات شیراز رخ داد امسال تکرار شود

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: باید مواظب فضای مجازی بود چراکه دشمنان شبهاتی را در آن مطرح می کنند که به تمام اسناد آن اشاره نمی کنند، پیامبر اکرم(ص) برای همه عالمیان و موجب رحمت نیز برای همه عالم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر رئیس جمهور در تفسیر آیه قرآن اشاره کرد و بیان داشت: اخیرا یکی از مسئولان به تفسیر پیمان های پیامبر(ص) پرداخته است که جای تاسف دارد، بنا نیست که برای پیشبرد کار سیاسی سخن پیامبر (ص) را اینگونه تفسیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید قبایل مختلفی که در اطراف مدینه بودند هر کدام پیمان خود را شکستند، همچنین می فرماید یهود و نصارا از شما راضی نخواهند شد الا اینکه از ما پیروی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه چرا پیامبر(ص) را برای منافع سیاسی خرج می کنید کجای قرآن این سخن را می زند خود آیه می فرماید این آیه در ارتباط با یهود است چرا آن را اینگونه تفسیر می کنید، ابراز داشت: من به عنوان یک طلبه شرمنده ام که این حرف در لباس روحانیت زده شده است و همچنین شرمنده ام که برای دنیا این حرف را می زند، امیدواریم خداوند متعال بینش و بصیرت به همه عنایت کند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین در پایان تصریح کرد: نباید این ننگی که در استان فارس و در شیراز در انتخابات گذشته به وجود آمد در انتخابات امسال نیز تکرار شود، تنها راه رفت برون رفت از مشکلات اجرای فرامین رهبری است.

برچسب ها: فارس ، شیرازه ، شیراز
نظرات بینندگان