کد خبر: ۱۳۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸

بنزین سهمیه‌بندی شد / دولت قیمت‌های جدید بنزین را اعلام کرد +جزئیات

بنا بر اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای طرح مدیریت مصرف سوخت را اجرایی کرد. متن این اطلاعیه به قرار زیر است:

بسمه تعالی

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

" سهمیه بندی سوخت"

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه ، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز به ترتیب بیان شده در این اطلاعیه انجام می شود.

1- میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است :

جدول تیپ خودروهای مشمول سهمیه

۲) - قیمت بنزین معمولی سهمیه ای از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد بود .

- قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود .

- قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان خواهد بود .

۳) از ساعت صفر روز ۲۴ سهمیه کامل ماه آبان سال ۱۳۹۸ همه خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز شده و سهمیه خودروهای شخصی به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است . استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی میسر خواهد بود .

۴) کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند ، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند .

افرادی که کارت سوخت ندارند ، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده اند ، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست است ، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

۵) نرخ CNG‌ بدون تغییر خواهد بود .

۶) برای مسافربرهای بر پایه اینترنت ( اسنپ و تپ سی) مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب ، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند ، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت . برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین شهری ، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذگردیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

۷) به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بارها مقررگردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف CNG‌ در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند .

۸) همچنین به خودروهای همه دستگاه های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ، سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند .

۹) قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییرخواهد بود .


نظرات بینندگان