کد خبر: ۱۳۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸
فیروزی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا تشریح کرد:

افتتاح دو کتابخانه و اجرای بیش از 120 برنامه در هفته کتاب شهرستان فسا

محمدحسین فیروزی ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به برنامه ریزی کتابخانه های عمومی در ایام بیان کرد: برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان از 18 آبان ماه آغاز شده است که در این ایام بیش از 120 ویژه برنامه در سطح کتابخانه های عمومی فسا برگزار خواهد شد.
بهره برداری از دو کتابخانه عمومی در هفته کتاب
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا در ادامه به طرح های عمرانی کتابخانه ها در هفته کتاب اشاره کرد و با تصریح اینکه یکی از شهرهای فاقد کتابخانه فسا، کتابخانه دار خواهد شد، گفت: به لطف خداوند و با همکاری خیرین و مسئولین محلی و استانی، 6 پروژه کتابخانه در شهرستان فسا در حال پیگیری است و که در نوع خود بی سابقه است. و دو کتابخانه عمومی همزمان با هفته کتاب در شهرستان فسا افتتاح خواهد شد که یکی در بوستان کتاب فسا با همکاری شایسته شهرداری و شورای شهر فسا و دیگری در شهر فاقد کتابخانه قره بلاغ فسا با همکاری خیرین و شهرداری به بهره برداری می رسند.

افتتاح دو کتابخانه و اجرای بیش از 120 برنامه در هفته کتاب شهرستان فسا
کلنگ زنی و آغاز ساخت پروژه کتابخانه روستای فدشکویه
وی همچنین درحوزه عمرانی از کلنگ زنی طرح خیرساز در فسا خبر داد و گفت: پروژه ساخت کتابخانه عمومی روستای فدشکویه فسا در هفته کتاب با مساعدت خیر و حمایت اعتباری دولت آغاز می شود.
 
ادای احترام به خیرین کتابخانه ساز در هفته کتاب
محمدحسین فیروزی با تصریح اینکه در هفته کتاب امسال به صورت ویژه از حمایت های خیرین کتابخانه ساز و کتابخانه یار قدردانی خواهیم کرد گفت: اولین همایش خیرین کتابخانه ساز و کتابخانه یار شهرستان فسا نیز 2 آذرماه در این شهرستان برگزار خواهد شد.

اجرای فعالیت های ترویجی فرهنگی در کتابخانه های عمومی
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با اشاره به اینکه در این ایام بیش از 120 برنامه متنوع در سطح کتابخانه‌های عمومی و شهرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: دیدار کتابداران با امام جمعه و فرماندار، حضور کتابداران در مدارس و معرفی خدمات کتابخانه ها، بازدید بیش از 100 گروه از مدارس در قالبت تور بازدید از کتابخانه، برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه ها، برگزاری بیش از 10 نشست های کتاب خوان کتابخانه ای و مدرسه ای و نشست های ویژه، برگزاری نمایشگاه های تازه های کتاب کتابخانه ها، نقد و بررسی کتاب رمان رنج با حضور نویسنده در زندان فسا، توزیع دومین مرحله کتاب در 30 سبد کتاب آرایشگاه آقایان در سطح شهر فسا، نصب 30 سبد کتاب آرایشگاه ویژه آرایشگاه بانوان با کمک خیرین، حضور کتابداران در بخش اطفال و کودک بیمارستان ولی عصر(عج) فسا، خانه محبت، مدارس خاص و اهدا کتاب و اجرای برنامه، برنامه های قصه گویی و جمع خوانی و همخوانی کتاب، نواختن زنگ کتاب همزمان با آغاز هفته کتاب درفسا، ششده، زاهدشهر و میانشهر، نمایشنامه خوانی، مسابقات کتاب خوانی  و... بخشی از فعالیت کتابخانه های عمومی شهرستان فسا می باشد.

عضویت رایگان کتابخانه و بخشودگی جرایم به مناسبت هفته کتاب
فیروزی در پایان با بیان اینکه شهروندان فسایی می توانند روز شنبه 25 آبان به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی شوند، خاطرنشان کرد: طرح بخشودگی جرایم دیرکرد امانت کتاب در کتابخانه های عمومی به علت دیرکرد مشمول جریمه شده‌اند، با آغاز این هفته، از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه می‌توانند از بخشودگی جرائم برخوردار شوند.

نظرات بینندگان