کد خبر: ۱۳۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

جایگاه مجلس در مهار تورم و افزایش قیمت حاملهای انرژی

شیرازه: یکی از مهمترین وظایف تبیین شده و تعیین شده برای مجلس شورای اسلامی مطالبه گری حقوق عامه مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، معیشتی و جلوگیری از وارد آمدن فشار اقتصادی به اقشار آسیب پذیر می باشد. 

در چنین وضعیتی جای تاسف دارد مجلس و نمایندگان مجلس که باید هر چه سریعتر به جای ایجاد حواشی در مباحثی نظیر خودرو، گمرک و صنعت و غیره، نوک پیکان کمیسیون های اقتصادی خود را به حل موضوعات معیشتی معطوف نموده و به جای تقابل با شرایط اقتصادی و اجتماعی، به صورت سدی محکم در برابر اقدامات عجولانه و شتابزده دولت در برخی از برنامه ریزی های اقتصادی نظیر قیمت گذاری سوخت و هدفمندی یارانه ها کردند.

جایگاه مجلس در مهار تورم و افزایش قیمت حاملهای انرژی

با این تفاسیر و اتفاقات یکی دو روزه اخیر و جو روانی ناشی از گرانی بنزین، بیشترین نگرانی مردم و اقشار آسیب پذیر، شوک روانی وارده به بازار به علت افزایش حاملهای انرژی و افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می باشد. 

بنابراین با توجه به نیاز دولت به یک منبع درآمد پایدار، مجلس از طریق اقدامات کارشناسی شده نظیر مالیات بر معاملات و نقل و انتقال مسکن، قطع یارانه دهک های بالای جامعه، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد از وارد آمدن فشار بیش از حد به بازار جلوگیری نموده  به جای همراهی با دولت در ایجاد فشار به طبقات فرودست اجتماعی، لوایحی جامع و متناسب با معیشت و وضع اقتصادی مردم وضع نمایند. اقدامی که مرهمی بر آلام ناتمام اقشار آسیب پذیر شهری و روستایی می باشد.

رسول بلاغی اینالو کارشناس فقر و بافتهای فرسوده و غیررسمی 
 

نظرات بینندگان