کد خبر: ۱۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

اعلام سهمیه های جدید سوخت بنزین در حوزه حمل و نقل عمومی

با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بنزین نرخ دولتی در حوزه حمل و نقل عمومی شهری بنزین سوز، در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: جزئیات و چگونگی این سهمیه بندی اعلام شد.

بر این اساس، سهمیه بنزین تخصیصی به ناوگان وانت بار‌ها و موتور سیکلت‌های شهری با راه اندازی سامانه پیمایش عملکرد آن‌ها مشخص و سوخت تعلق خواهد گرفت.

رضایی افزود: مقرر شد سهمیه بنزین برای ناوگان آژانس‌های شهری، بنابر گزارش‌های مرکز اصناف و بازگانان ایران، برای ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو پالایش شده توسط وزارت صنعت یا سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور طی دو ماه معادل ما به التفاوت هزینه بنزین یارانه‌ای و آزاد (لیتری ۱۵۰۰ تومان) باری هر دستگاه خودرو معادل جمعا ۲۰۰ لیتر برای ناوگان تک سوز و ۱۲۰ لیتر برای ناوگان دوگانه سوز به صورت در کارت بانکی رانندگان در پایان هر ماه شارژ شود.

همچنین سهمیه بنزین تاکسی‌های بین شهری معادل ۷۵۰ لیتر، ماهانه برای ناوگان بنزینی و ۴۵۰ لیتر برای دوگانه سوز‌ها، اعمال می‌شود.

در خصوص سرویس مدارس نیز، براساس اطلاعات کامل در سامانه سپند و تایید اطلاعات اعتبار بر اساس پیمایش و ما به التفاوت قیمت سوخت تا سقف ۱۲۰ لیتر برای سواری تک سوز و ۸۰ لیتر برای سواری دوگانه سوز در کارت بانکی ذی نفعان به صورت اعتباری واریز می‌شود.

برای صاحبان تاکسی ون نیز، سهمیه جدید به میزان سهمیه قبل، یعنی ۶۰۰ لیتر در ماه افزایش می‌یابد. برآورد مصرف این سهمیه جدید با فرض تعداد ۱۴ هزار خودرو مشمول ماهانه ۷ و نیم میلیون لیتر خواهد شد.

همچنین از ابتدای آذر ماه سهمیه تاکسی‌های دوگانه سوز، ۲۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.
به همه رانندگان تایید و اعلام شده از سوی شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر، که در هر ماه بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش، معادل سفر‌های انجام شده داشته اند، در ابتدای ماه بعد اعتبار سهمیه معادل اختلاف قیمت سوخت آزاد و یارانه‌ای پیمایش انجام شده، تخصیص داده می‌شود.

بر این اساس، سقف سهمیه هر خودرو مشمول تک سوز ماهانه ۳۰۰ لیتر و دوگانه ۱۸۰ لیتر است.
در مجموع یارانه سوخت مورد نیاز برای تخصیص در آغاز سهمیه بندی برای مصرف در ماه اول، علی الحساب ۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش تا سقف ۲۰۰ لیتر برای هر راننده منظور می‌شود.


نظرات بینندگان