کد خبر: ۱۳۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

سری که آماده فدا شدن است شکستن ندارد/ حمله مجدد اشرار به آتش نشانان شیرازی

تاکنون در هیچ ادب و سیره ی قدردانی بیان نشده که سری که آماده فدا شدن است را باید با سنگ مورد هدف قرار داد و به خودروی آتش نشانی که با زحمت و پول همین مردم تهیه شده، حمله کرد.
شیرازه؛آتش، جان و مال مردم را تهدید می کند و آتش نشان با هر بار به صدا درآمدن آژیرِ خطر سر از پا نمی شناسد، جانش را کف دست گرفته و بی مهابا به دل آتش می رود تا مبادا خطی بر چهره یکی از شهروندانمان بنشیند.

این حس انسان دوستی نه بخاطر ثروت و قدرت که برای قلب های مملو از محبت و شرافت است، نه حقوق و امکانات درخوری دارند و نه امنیتی که از آنها حراست کند.

از برمشور شیراز گرفته تا آتش سوزی در بلوار نصر و هتل آسمان، حوادثی که آتش نشانان غیور شهرمان در آنها خوش درخشیده اند.

مردم همواره قدردان این قشر خادم و زحمت کش بوده و هستند و به ندرت مشاهده شده بود که بی حرمتی ای به این بزرگ مردان بشود.

افرادی که در این حوادث جان خود را از دست دادند نه تنها امتیازی برای خانواده شان قائل نشده بلکه حتی نام شهید بر روی آنها گذاشته نشده و در مظلومیت تمام عمر و جوانی شان را فدای این مرز و بوم کردند.

متاسفانه در حوادث اخیری که پیرو اعتراض به گرانی بنزین در کلانشهر شیراز صورت گرفت اشراری که خود را در بین مردم جای داده اند با حمله به آتش نشانان سعی در آسیب رساندن به آنها داشته اند.

روز گذشته روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با خبرنگار ما از حمله آشوبگران به آتش نشانان در عملیات اطفاء حریق پمپ بنزین پانصد دستگاه خبر داد و امروز نیز رئیس شورای شهر شیراز به واقعه مشابه این قدرنشناسی اشاره کرد.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه شب گذشته دو بانک در فلکه بسیج به آتش کشیده شد، گفت: افراد شرور با حمله به آتش نشانانی که برای اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شده بودند، اجازه انجام عملیات را ندادند.

تاکنون در هیچ ادب و سیره ی قدردانی بیان نشده که سری که آماده فدا شدن است را باید با سنگ مورد هدف قرار داد و به خودروی آتش نشانی که با زحمت و پول همین مردم تهیه شده، حمله کرد.

قطعا مردم شیراز با بصیرت همیشگی شان، راه خود را از اشرار جدا کرده و مقابل تخریب هایی که به اموال خودشان وارد می شود خواهند ایستاد.
نظرات بینندگان