کد خبر: ۱۳۴۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸
عضو اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه:

گرانی بنزین تنها برای تامین بودجه بوده است/ ادعای دولت برای جلوگیری از گرانی ها در حد شعار است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه دولت برنامه و طرح هایی برای جلوگیری از گران نشدن کالاهای دیگر دارد تنها شعار است و هیچ گونه تصمیمی در این قضیه گرفته نشده.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درخصوص وضعیت به وجود آمده در پی گرانی بنزین و برنامه مجلس در این راستا، گفت: فراکسیون ها از ساعت ۶ امروز جلسات مختلفی داشتند، در ابتدا یک طرح دو فوریتی برای بررسی این موضوع امضا کردیم.

مسعود رضایی با بیان اینکه چند پیشنهاد از جمله لغو و اصلاح طرح افزایش قیمت بنزین و در نظر گرفتن سهمیه ۷۰ الی ۱۰۰ لیتری بنزین با قیمت قبلی و در نظر گرفتن قیمت متغییر برای بنزین مازاد بر این سهمیه مورد تائید قرار گرفت و گفت: طرح های مختلفی در نظر گرفته شده بود، مجلس نیز آمادگی خوبی داشت و زمینه رأی آوری نیز وجود داشت اما زمانی که طرح ها را در آغاز جلسه غیرعلنی به صحن بردیم هیئت رئیسه به ریاست آقای لاریجانی آن را تحویل نگرفتند.

وی افزود: هیئت رئیسه علت نپذیرفتن طرح های پیشنهادی را تصمیم گیری سران قوا در شورای اقتصاد اعلام کردند.

عضو مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الان مجلس تقریبا نمی تواند کاری کند مگر اینکه اعتراضات نماینده های مجلس و نطق ها را جمع کنیم که در آن زمان شاید بشود کاری کرد، درخصوص نگرانی ها درباره معیشت مردم، اظهار داشت: ما همه بفکر هستیم که معیشت مردم به خطر نیفتد ولی وقتی خود دولت اصلی ترین کالا که در تولید و توزیع دیگر کالاها موثر است را گران می کند دیگر چگونه می توانیم جلوی مردم را بگیریم که به افزودن قیمت کالا و خدماتی که در سطح جامعه ارائه می دهند اقدام نکنند؟

رضایی در ادامه گفت: چگونه فردی بازنشسته، کارمند، کارگر و یا بیکار که به سختی درآمد اندکی کسب می کند و می توانسته به وسیله خودروی قدیمی اش کمک خرجی داشته باشد و یا اصلا کل معیشت زندگی اش به وسیله خودرو بوده است را قانع کنیم که کرایه را گران نکند؟

وی افزود: با دستور نمی توانیم بگوییم قیمت مصوب را دریافت کن چرا که حتی پول بنزینش را نمی تواند بپردازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه ظاهرا دولت طرح هایی برای جلوگیری از گران نشدن کالاهای دیگر دارد، با بیان اینکه این صحبت تنها شعار است و هیچ گونه تصمیمی در این قضیه گرفته نشده، گفت: من به شخصه این موضوع را رد می کنم، معتقدم که دولت به هیچ شکلی نمی تواند جلوی گرانی را بگیرد و شاید تا ۵۰ سال آینده نیز کالاها گران تر بشوند و کاری از دست دولت برنیاید.

رضایی همچنین اظهار داشت: گرانی بنزین تنها برای تامین بودجه بوده نه بخاطر اینکه دلشان برای مردم سوخته است.

وی افزود: تنها راهکار مجلس، جلوگیری از افزایش نرخ بنزین بود که موفق به انجام آن نشد، باید به مرور پیش برویم ببینیم آیا کارشناسان و اقتصاددانان برنامه ای در این خصوص دارند یا نه.

عضو مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لاریجانی علت این تصمیم گیری را هوشمندانه شدن سوخت و هزینه ها‌ و جلوگیری از ریخت و پاش ها اعلام کرد.

رضایی در انتهای سخنان خود اظهار داشت: به عنوان یک فرد عادی و همچنین نماینده مجلس اعلام می کنم، شکی نیست که با این تصمیم فقیر فقیرتر می شود و هیچ اتفاقی برای ثروتمندان نمی افتد چرا که فرد ثروتمند توان پرداخت دو هزار تومان بیشتر را دارد و دغدغه ای برای این قضیه ندارد اما یک فرد با بضائت مالی اندک برای ۱۰ لیتر بنزین در مضیقه است و پولش را ندارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸
0
درود بر رضایی نماینده راستگو وباصداقت