کد خبر: ۱۳۴۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸
در دیدار فعالان فرهنگی، اجتماعی و بسیجیان شیراز با امام جمعه شیراز مطرح شد؛

رضا خان با تمام قلدری اش نتوانست عمامه از سر آخوند بردارد، اغتشاشگران چه جایگاهی دارند که می گویند آخوند باید برود

امام جمعه شیراز از اولتیماتوم ۲۴ ساعته به مسئولان استانی در شب گذشته برای ساماندهی وضعیت شهر و جمع کردن افرادی که انحراف فکری دارند، خبر داد و گفت: این افراد تعدادشان بسیار محدود است، شورای تامین باید این ها را جمعشان کند در غیر این صورت خودم از فردا وارد عمل می شوم.
به گزارش شیرازه، جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی و فرماندهان پایگاه های بسیج پیش از ظهر امروز بیست و هفتم آبانماه با نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن قدردانی از دغدغه و نگرانی این افراد بخاطر وضعیت موجود در شیراز، گفت: با کمال تاسف مشکلاتی از لحاظ مالی و جانی ایجاد شده است که در این میان بخش زیادی از تخریب گران شیرازی و حتی اهل استان فارس نیستند.

آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه قطعا نگرانی ها درخصوص وضعیت معیشت و گرانی وجود دارد، اظهار داشت: تحلیل های مختلفی از گرانی ها وجود دارد اما این سوال وجود دارد که آیا تخریب اموال عمومی و تعطیل کردن شهر کار درستی است؟

وی با تاکید بر اینکه آسیب رساندن به جان و مال مردم کار پسندیده ای نیست، افزود: باید جلوی کارهای غلط گرفته شود.

امام جمعه شیراز همچنین از اولتیماتوم ۲۴ ساعته به مسئولان استانی در شب گذشته برای ساماندهی وضعیت شهر و جمع کردن افرادی که انحراف فکری دارند و با دین مداری ما مشکل دارند خبر داد و اعلام کرد: این افراد تعدادشان بسیار محدود است، شورای تامین باید این ها را جمعشان کند در غیر این صورت خودم از فردا وارد عمل می شوم.

دژکام با بیان اینکه از مردن ترسی ندارم، سالها پیش در جنگ باید می رفتم الان هیچ ترسی ندارم، گفت: هیچ تعارفی نداریم، اگر مسئولان معتقدند قادر به انجام کاری هستند خب بسم الله اما اگر موفق نشدند به قولشان عمل کنند مردم بسیجیان آماده هستند.

وی با اعلام اینکه انقلاب ما مردمی و با بسیج بوده و بسیج در برهه های مختلف در حال خدمت بوده است، افزود: الان بهترین کار برای سامان دادن به وضعیت فعلی این است، هر کسی می خواهد کاری کند بسیج آنها را ساماندهی کند.

نماینده ولی فقیه در فارس بر ضرورت محکم کردن جایگاه ها و پایگاه های بسیج تاکید کرد و گفت: کسانی که درصدد تخریب هستند و قرآن و مسجد را به آتش می کشند به جایی بند نیستند و به هیچ کسی رحم نمی کنند.

دژکام در ادامه اظهار داشت: افرادی که به مقدسات هتاکی می کنند با موجودیت مسلمانی مشکل دارند نه گرانی ها.

امام جمعه شیراز در پاسخ به گلایه یکی از شهروندان درخصوص اینکه چرا کاری برای این وضعیت نمی کنید، گفت: هر کاری به ذهنم رسیده انجام داده ام و از این پس نیز هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد.

وی ضمن گلایه از حمله به طلابی که کاری نکرده و گناهی ندارند، تصریح کرد: رضا خان با تمام قلدری اش نتوانست عمامه از سر آخوند بردارد حالا این ها می گویند آخوند باید برود؛ بنده نیز با هر آخوندی که دزدی و کوتاهی کرده مخالفم و از او مطالبه می کنم اما طلبه ساده ای که کاری نکرده چرا باید به دلیل مسلمانی و آخوند بودن کتک بخورد؟

نماینده ولی فقیه در فارس با اعلام اینکه اگر مدیری نسبت به کارش سرد است خودش را طی ۲۴ ساعت آینده نشان می دهد، اذعان داشت: کارهای انقلاب، جوانِ پای کارِ انقلابی می خواهد، در همین شهر ۸۰۰ نفر فقط برای مبارزه با داعش در سوریه اسم نوشته اند این نشان می دهد کسی ترسی به دل ندارد.

دژکام در ادامه با تاکید بر اینکه ضعف های مدیریتی در جای خود تسویه خواهد شد، بیان کرد: باید مراقب سوء استفاده‌گرانی که خواهند افزایش قیمت بنزین را به سمت دیگری هدایت می کنند باشیم و بعد از آرام شدن فضا جوانانمان را دریابیم، بیدار باش لازم است تا دیگر در حقشان کوتاهی نکنیم در غیر این صورت چهار سال دیگر باز همین وضعیت تکرار خواهد شد.

وی خطاب به جوانانی که نسبت به وضعیت جامعه و کم‌کاری مسئولان استانی گلایه داشتند، گفت: حرارت کلام خود را در جاهای دیگری نیز نشان بدهید تا نگذاریم فضا از دستمان برود.


امام جمعه شیراز با بیان اینکه بایستی از بلای پیش آمده حسن استفاده را داشته باشیم، خطاب به حجت الاسلام انجوی نژاد مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز اظهار داشت: من مطمئن هستم هیئت رهپویان وصال به همت جوانان انقلابی اش می تواند این وضعیت را جمع کند.

دژکام گفت: در گوشه گوشه شهر جمعیت هایی از جوانانمان حضور دارند که این افراد با یک ساماندهی جوی که دشمن ایجاد کرده را از بین می برند.

وی افزود: برخی به اشتباه تصور می کنند که تعداد دشمنان بیشتر از ما است در حالیکه اینگونه نیست، عده دشمنان اندک و ما زیاد هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: جوانان و انقلابی ها آماده باشند تا اگر مسئولان به قول های خود عمل نکردند ما خود از شهر دفاع کنیم و وارد عمل شویم.

دژکام در انتها بر حمایت و همکاری با بسیج تاکید داشت و گفت: ما همچون سال ۸۸ باز هم در میدان حضور خواهیم داشت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
غواص جا مانده از همرزمان کربلای 4 و 5 شلمچه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸
0
با سلام خدمت آیت الله دژکام امام جمعه شیراز اینکه رضا شاه نتوانست آسیبی به روحانیت برساند به این دلیل بود که درآن زمان روحانیت جایگاه خاصی نزد ملت داشت ولی در 30 سال اخیر روحانیت جایگاه خود را از دست داده است .