کد خبر: ۱۳۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز:

اغتشاشگران به آتش نشانان حمله می کردند/ برخی از عملیات ها را با لباس شخصی انجام دادیم

محمدهادی قانع با بیان اینکه ما بطور معمول روزانه ۶۰ تا ۸۰ عملیات عادی در شهر داریم، اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر عملیات های عادی ما تحت الشعاع التهابات و اغتشاشاتی که به وجود آمده بود، قرار گرفت.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، به تشریح فعالیت های این سازمان طی روزهای اخیر پرداخت و گفت: آتش نشانی یک سازمان عمومی و خدماتی، متعلق به کل مردم شیراز و خدماتش هم جهت اضطرار است یعنی زمانی که نیاز باشد اعزام نیرو خواهیم داشت.

محمدهادی قانع با بیان اینکه ما بطور معمول روزانه ۶۰ تا ۸۰ عملیات عادی در شهر داریم، اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر عملیات های عادی ما تحت الشعاع التهابات و اغتشاشاتی که به وجود آمده بود، قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه در بحث التهابات و اغتشاشات اخیر، برخی جاها فراموش شده بود یعنی اگر در بعضی جاها تعرضی به بانکی می شد بالای سر آن بانک منزل مسکونی بود که طعمه حریق می شد و دسترسی سازمان آتش نشانی تقریبا غیرممکن بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اعلام اینکه همه باید متوجه باشند که آتش نشانی متعلق به خود مردم است و در جهت ایمن سازی شهر قدم بر می دارد، گفت: در اتفاقات اخیر خانه های برخی از شهروندان دچار آسیب شد به عنوان مثال پشت یک پمپ بنزینی که آتش گرفت، منزلی مسکونی که چند نفر معلول در آنجا زندگی می کردند قرار داشت که اگر نیروهای آتش نشان به موقع در محل حاضر نمی شدند و تمهیدات لازم اندیشیده نمی شد، ساکنان آن آسیب جدی می دیدند.

قانع در ادامه اظهار داشت: نیروهای ما گاهی مواقع به دلیل اینکه مورد حمله قرار می گرفتند با لباس شخصی به انجام عملیات می پرداختند، افراد معلولی که ذکر شد را نیز با لباس شخصی نجات دادند.

وی افزود: اصلا متوجه نشدیم که چرا به آتش نشانی یورش می برند، این ها اگر افراد درستکار و سالمی بودند با سنگ و چماق به نیروهای یک سازمان خدماتی و عام المنعه حمله نمی کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان اینکه در این اتفاقات یکی از خودروهای ما دچار آتش سوزی، تعدادی دیگر نیز با برخورد سنگ دچار آسیب دیدگی جدی شدند و بخشی از تجهیزاتمان نیز از بین رفت، گفت: متاسفانه تهیه این نوع خودروها و تجهیزات با توجه به شرایط تحریمی که وجود دارد خیلی سخت است.

قانع با اعلام اینکه تمام نگرانی ما برای مردمی بود که به دور از جریان اغتشاشات ممکن بود حوادثی برایشان پیش بیاید و به کمک نیروهای ما نیاز داشته باشند، اظهار داشت: این ها افراد عادی بودند که در خانه های خود نشسته و به هر دلیلی دچار مشکل می شدند و متاسفانه با شرایط حاکم در شهر امکان خدمت رسانی با قید فوریت برای ما وجود نداشت.

وی افزود: در چند روز گذشته حوادث مختلفی در قسمت های مختلف شهر وجود داشت که بحمدلله موفق بودیم بیش از ۹۰ درصد از عملیات ها را با نیروهای جان بر کف آتش نشانی انجام دهیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز به دچار حریق شدن منزل همجوار با بانکی که توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده بود اشاره کرد و گفت: ساکنان آن خانه می خواستند خودشان را از داخل تراس به پایین بیندازند که نیروهای ما با حضور به موقع در محل نجاتشان دادند، در همین عملیات خودروی آتش نشانی دچار آتش سوزی شد.

قانع در انتها بیان کرد: نزدیک ۱۱ نفر از نیروهای ما آسیب دیدند که به لطف خدا خیلی جدی نبود.
نظرات بینندگان