کد خبر: ۱۳۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸
امام جمعه استهبان:

اعتراض حق مردم است ولی با آشوب تفاوت دارد/ بیانات رهبری آتش فتنه را خاموش کرد

حجه الاسلام والمسلمین خاوری گفت: آشوب و اغتشاش و خرابکاری با اعتراض فرق دارد؛ آتش زدن مغازه ها و خانه های مردم و اموال عمومی و مساجد هیچ همخوانی با اعتراض ندارد.
به گزارش شیرازه به نقل از استهبان آنلاین، امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه(۹۸/۹/۱) با اشاره به اینکه یکی از آفات تقوا تعرض به آبروی مؤمن می باشد گفت: آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است و خداوند آبروی مؤمن را به خودش پیوند زده است.

وی در ادامه افزود: در برخی از آیات قرآن کریم خداوند به پیامبرش دستور می دهد که نسبت به مومنین اظهار تواضع داشته باش؛ آنهم آن پیغمبری که اشرف مخلوقات است این یعنی اینکه جایگاه مؤمن جایگاه بالایی بوده و حفظ آبروی مؤمن واجب است.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری با تبریک هفته بسیج گفت: اگر حضور بسیج نبود معلوم نبود که سرنوشت جنگ هشت ساله به کجا کشیده می شد و در واقع بایستی تفکر و اندیشه بسیجی را در گرو اطاعت از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دانست.

امام جمعه استهبان در ادامه با اشاره به طرح سهمیه بندی بنزین گفت: سهمیه بندی باید انجام می شد چرا که بسیاری از بنزین های تولید کشور به خارج از کشور قاچاق می شد و با این کار از قاچاق بنزین جلوگیری می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: قیمت بنزین در بسیاری از کشورهای اطراف ما حدود ۱۲هزار تومان می باشد و در کشور عراق حدود ۴۵۰۰ تومان است و بنزین ارزان منجر به قاچاق می گردد.

حجه الاسلام والمسلمین خاوری با اشاره به ۶ برابر بودن مصرف انرژی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر گفت: باید در مصرف بنزین و انرژی صرفه جویی کنیم وگرنه مجبور می شویم که با وجود تولید بنزین در داخل کشور، دوباره به خارج وابسته شویم.

ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه اعتراض حق مردم است گفت: آشوب و اغتشاش و خرابکاری با اعتراض فرق دارد؛ آتش زدن مغازه ها و خانه های مردم و اموال عمومی و مساجد هیچ همخوانی با اعتراض ندارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حمایت سلطنت طلبها و بیگانگان از اغتشاشگران افزود: وقتی ترامپ می گوید ملت ایران ملتی به ذات تروریست است و باید نابود شود و یکباره تغییر موضع داده و از اغتشاشگران بعنوان ملت ایران حمایت می کند تکلیف روشن است که چه کسانی صحنه گردان این فتنه ها می باشند؟!

حجه الاسلام والمسلمین خاوری در پایان با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی و علی الخصوص بسیجیان در راستای مهار این فتنه گفت: الان زمان وحدت و همدلی و هم افزایی بیشتر می باشد و ذکر این نکته ضروری است که سخنرانی پر مغز و پر روح حضرت آقا جلوی فتنه را گرفت.

لازم به ذکر است که قبل از نماز جمعه بمناسبت هفته بسیج مراسم میقات صالحین در مصلای نماز جمعه برگزار گردید و پس از پایان نماز جمعه مراسم راهپیمایی توسط نماز گذاران با شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، روحانی مسؤول است و . . . برگزار گردید.

اعتراض حق مردم است ولی با آشوب تفاوت دارد/ بیانات رهبری آتش فتنه را خاموش کرد


اعتراض حق مردم است ولی با آشوب تفاوت دارد/ بیانات رهبری آتش فتنه را خاموش کرد


اعتراض حق مردم است ولی با آشوب تفاوت دارد/ بیانات رهبری آتش فتنه را خاموش کرد



نظرات بینندگان