کد خبر: ۱۳۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸

۲۲۰ کانون آماده اسکان عشایر در فارس

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: ۲۲۰ کانون اسکان عشایری در استان فارس آماده اسکان عشایر هستند.

 روح الله بهرامی گفت: ۲۲۰ کانون اسکان عشایری در سطح استان فارس کار مطالعاتی آن انجام و یا در حال انجام است و تاکنون در ۱۲۰ کانون اسکان، عشایر ساکن شده‌اند.

او افزود: پیش بینی می شود با گذراندن مراحل قانونی و مطالعه زیر ساخت‌های این محل پیشنهادی و گرفتن استعلامات مربوطه از مراجع زیربط بتوان ۱۵۰ خانوار عشایری را در این سایت، اسکان داد.

مدیرکل امور عشایر فارس ادامه داد: در گذشته و قبل از انقلاب اسکان عشایر به صورت اجباری بوده است، ولی پس از پیروزی انقلاب اسکان عشایر کاملا اختیاری و مناطق اسکان نیز بر اساس پیشنهاد خود عشایر و پس از مطالعه و بررسی فنی انجام می‌شود.

بهرامی، ارائه خدمات مناسب رفاهی، بهداشتی و آموزشی در سایت‌های اسکان را از مزایای آن برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان برنامه ششم توسعه بتوان ۱۳ هزار خانوار عشایری را به درخواست خودشان در استان اسکان داد.

استان فارس دارای ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار عشایر سیار بوده و شامل سه ایل بزرگ قشقایی٬ خمسه و لر به همراه هشت طایفه مستقل است. عشایر کوچنده استان فارس دارای سه میلیون راس دام هستند و سالانه بیش از ۱۶ هزار تن گوشت قرمز استان فارس را تولید می‌کنند.

نظرات بینندگان