کد خبر: ۱۳۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
فرمانده سپاه عشایر فارس:

نظام‌سازی، دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی از کارکردهای انقلاب اسلامی است

سرهنگ افسری از اجرای 200 برنامه به مناسبت هفته بسیج در سپاه عشایر فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ عیسی افسری، فرمانده سپاه عشایر فارس در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مؤلفه‌های بسیج، خدمت، جهاد و شهادت است و در این چهل سال با همین مولفه ها پیش رفته است اظهار داشت: امروز بسیج در حوزه خدمت‌رسانی اقدامات متعددی انجام می‌دهد به عنوان مثال زمانی كه حادثه‌ای نظیر سیل، زلزله و غیره رخ می‌دهد، از خدمات بسیج استفاده می‌كنیم.

وی با اعلام اینکه شعار هفته بسیج امسال «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» است، عملیات مرد‌م‌یاری بسیج را یك نوع كار جهادی دانست و گفت: امروزه سازمان بسیج این كار را به‌صورت هدفمندتری دنبال می‌كند یعنی گروه‌های جهادی را در تمام نواحی مقاومت بسیج سراسر كشور راه‌اندازی كرده است و هر كدام از این گروه‌ها در محدوده‌های استحفاظی پایگاه‌های مقاومت بسیج به مردم‌ خدمت‌رسانی می‌كنند.

فرمانده سپاه عشایر فارس همچنین در تشریح برنامه‌های هفته بسیج در میان قشر عشایر این استان گفت: بیش از ۲۰۰ برنامه طی این ایام در پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه عشایر در سراسر استان اجرا می‌شوند.

وی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم عشایری، اجرای برنامه‌های تحکیم خانواده در حوزه سلامت زندگی، سبک زندگی، خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی مقابله با اعتیاد، برپایی نشست‌های روشنگری، یادواره شهدا، برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی، اجرای برنامه میقات صالحین و شركت در تجمع بزرگ بسیجیان در روز ۵ آذرماه را از جمله برنامه‌های هفته بسیج در سپاه عشایر اعلام كرد.

افسری با بیان اینكه جامعه عشایر كشور ۱۰ هزار شهید را به انقلاب تقدیم كرده است كه یك پنجم این تعداد یعنی ۲ هزار شهید از استان فارس است، گفت: بنا بود تا در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه یادواره ۲ هزار شهید عشایر فارس در طلیعه هفته بسیج برگزار شود اما به دلیل مشكلاتی كه به وجود آمد، این یادواره در تاریخ مذكور برگزار نشد و به یاری در تاریخ ۲۸ آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه عشایر فارس اظهار كرد: به بركت برگزاری این یادواره خدمات مختلفی را به جامعه عشایر استان ارائه می‌دهیم از قبیل مرمت مسكن محرومان، توزیع بسته‌های نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان مناطق محروم، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، كمك به فضای كسب و كار عشایر، اعزام تیم‌های بهداشتی و ارائه خدمات رایگان پزشكی به عشایر، تهیه برنامه‌های ترویجی برای دامداری و كشاورزی عشایر فارس.

وی همچنین از تدوین طرح راه‌اندازی گردشگری ایثار در فارس خبر داد و گفت: در شیراز دبیرستان شبانه‌روزی عشایری شهید آیت‌الله بهشتی در دوران جنگ ۹۲ شهید را تقدیم انقلاب كرده است و همچنین وجود روستایی نظیر شهیدآباد با آن تعداد شهید نیز خود یك ظرفیت است كه می‌تواند در اجرای این طرح مؤثر باشد البته لازم به ذكر است كه اجرای این طرح نیاز به زیرساخت و كارهای فرهنگی و نرم‌افزاری دارد.

افسری در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره كرد و گفت:‌ این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری برای عموم جامعه ایران ابلاغ شده است.

فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینكه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، باید نظام‌سازی، دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اتفاق افتد، گفت: این یك پروسه مطلوب و ایده‌آل برای انقلاب اسلامی است و اینكه می‌گوییم انقلاب به دنیا صادر خواهد شد یعنی این پروسه را طی كرده و به تمدن‌سازی برسیم.

وی، انقلاب پیامبر مكرم اسلام(ص) را یك نمونه از انقلاب‌های تمدن‌ساز عنوان كرد و گفت: امروز این انقلاب به عنوان یك فرهنگ و تمدن قوی در دنیا شناخته می‌شود.

افسری با یادآوری اینكه انقلاب اسلامی برگرفته از آیات الهی و آموزه‌های این تمدن اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر اهمیت طی این موارد تا دستیابی به تمدن‌سازی بر اهمیت توجه به جوانان نیز تأكید كرده‌‌اند.

فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینكه همچنین معظم‌له در این بیانیه به شعارهای استقلال‌طلبانه و عدم وابستگی هم توجه كرده‌اند، گفت: همچنین بحث مشاركت‌های مردمی و عدالت‌محوری نیز در این بیانیه مدنظر ایشان بوده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان