کد خبر: ۱۳۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز:

اجرای ۱۵۰۰ برنامه در هفته بسیج در شیراز/ خدمت به مردم، بالاترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی است

سرهنگ علیپور گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشور و جامعه، مشارکت مردم در تأمین امنیت و حل کردن مسائل و مشکلات است.

به گزارش شیرازه، سرهنگ مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه های هفته بسیج گفت: بیش از یك هزار و ۵۰۰ برنامه به ‌همت این ناحیه از سپاه در هفته بسیج اجرا می شود که از این تعداد ۱۲۰ برنامه شاخص هستند، این برنامه ها شامل برنامه‌هایی نظیر مسابقات ورزشی، سلسله نشست‌های بصیرتی، معرفتی و تربیتی و آموزشی، اعزام تیم‌های پزشكی و ارائه خدمات رایگان در روستاها و محلات كم برخوردار است.

به گفته وی، اعزام گروه‌های جهادی، برپایی مسابقات كتابخوانی و یادواره‌های شهدای محلات، برپایی میز خدمت با همكاری سایر نهادها در مساجد محلات، اجرای طرح زكات دانایی ویژه دانش‌آموزان مناطق كم‌برخوردار، توزیع جهیزیه میان زوج‌های بی‌بضاعت و غبارروبی گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته است.

علیپور از برپایی تجمع بسیجیان شیراز همزمان با سراسر كشور در روز ۵ آذرماه جاری در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و گفت: همچنین در این ایام محموله‌ای به ارزش ۷۰ میلیون تومان برای كمك به مردم مناطق سیل‌زده استان فارس نیز اعزام خواهیم كرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) در ادامه به تبیین و چرایی تشکیل بسیج پرداخت و اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص و امنیتی و دفاعی آن زمان، حضور بسیج برای تأمین امنیت شهرها و پر كردن جبهه‌ها برای مقابله با دشمن بعثی یک حضور کاملاً چشم‌گیر و موثر بود تا جایی که به اعتراف دوست و دشمن گفته می‌شود که اگر ایجاد بسیج مردمی در آن شرایط حساس اتفاق نمی‌افتاد قطعا سرنوشت جنگ و کشور طور دیگری رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کردند که با پایان جنگ، دفتر بسیج هم بسته شود، تصریح کرد: پیام تاریخی که امام صادر کرد، به این سئوال پاسخ داد؛ و آن اینکه امام راحل دستور دادند كه بعد از پایان جنگ فعالیت بسیج ادامه یابد و این تداوم فعالیت هم به ورود بسیج به عرصه‌هایی نظیر جنگ نرم دشمن رخ داد.

علیپور بیان كرد: دستور ادامه حركت بسیج در قالب بسیج طلاب و دانشجو مبین این مطلب است که امام به وضوح دیدند، دشمنی که در حوزه جنگ سخت نتوانسته به اهداف خودش برسد، قطعاً رویکردش به سمت موضوعات فرهنگی و جنگ نرم است و اینجا باید بسیج مجدداً با تغییر رویکرد به ادامه فعالیت خود بپردازد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) با تصریح بر اینکه امام راحل بر تفكر بسیجی تأكید داشتند، تأکید کرد: تفكر بسیجی، از نام‌نویسی و دریافت كارت آن فراتر است و این‌ها تنها حداقل‌هاست؛‌ در تعریف و معنای تفکر بسیجی جملات و تحلیل‌های زیادی گفته شده است به عنوان مثال مقام معظم رهبری برای تفکر بسیج یک پایه در نظر گرفته‌اند و آن احساس مسئولیت نسبت به خود، خانواده، جامعه و بشریت است.

به گفته وی، احساس مسئولیت‌ها پایه تفکر بسیجی است اما برای آن كافی نیست چون ممكن است كسی احساس مسئولیت داشته باشد، اما بصیرت لازم برای تشخیص راه درست و خطا را نداشته باشد لذا لازمه داشتن تفكر بسیجی هم احساس مسئولیت و هم داشتن بصیرت است.

علیپور با اشاره به وضعیت كنونی كشور، تنها راه نجات را حركت حول محور تفكر بسیجی دانست و گفت: اگر این اتفاق بیفتد و آحاد جامعه و مسئولان بتوانند این عنصر گران‌قیمت را در وجود خودشان نهادینه کنند، قطعاً پیروزی‌های مکرری حاصل خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) در ادامه با اشاره به اغتشاشات گذشته کشور و بخصوص شهر شیراز گفت: امروز بسیاری از كشورها در دكترین‌های نظامی و دفاعی خود بسیار تمایل دارند که نقش مردم را در حل مسائل و مشکلات خودشان در حوزه‌های مختلف برجسته کنند زیرا یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشور و جامعه، مشارکت مردم در تأمین امنیت و حل کردن مسائل و مشکلات است.

وی با بیان اینكه بسیج در تشكیلات ایران اسلامی كاملاً مكتبی و مبتنی بر آموزه‌های اسلام و تشیع است، گفت: دومین ویژگی بسیج، جهادی بودن در عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی است.

علیپور افزود: روحیه جهادی یعنی کار خستگی‌ناپذیر و متوقف نشدن و به وضع موجود قانع نبودن و مدام به دنبال رشد و پیشرفت بودن و داشتن مقاومت و ایستادگی است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز گفت: سومین ویژگی بسیج فراگیر بودن آن است یعنی همه اقشار می‌توانند عضو بسیج باشند و هر كسی متناسب با تخصص خود می‌تواند نقش ایفا كند.

وی، چهارمین ویژگی بسیج را پویایی، شادابی و انعطاف‌پذیری دانست و گفت: این‌ها ویژگی‌هایی است كه باعث شده بسیج را در كشور ما بی‌بدیل و پويا كند.

علیپور اظهار كرد: امروز علی‌رغم تمام تلاش‌های دنیای استكبار برای كم كردن اثر نظام جمهوری اسلامی مشاهده می‌كنیم كه تفكر بسیجی از ایران اسلامی به بسیاری از كشورها صادر شده است و این تفكر بسیجی بود كه موجب پیروزی جبهه مقاومت در یمن، عراق و سوریه شد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه كارنامه بسیج طی ۴۱ سال گذشته به خصوص در بخش تربیت نسل‌ها، ایجاد امنیت پایدار مردمی، كمك به رفع محرومیت‌ها و مقابله با توطئه‌های دشمن و كمك به احیای سبك‌های زندگی ایرانی ـ اسلامی موفق می‌دانیم، گفت: امروز بسیج رویكرد جدیدی در بحث خدمت‌رسانی به مردم در موضوعات مختلف را دنبال می‌كند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان