کد خبر: ۱۳۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس خبر داد:

«رزمایش خدمت رسانی اجتماعی» با برگزاری بیش از 400 برنامه در استان فارس به مناسبت هفته بسیج

اسماعیل قزل سفلی گفت: خدف از اجرای این رزمایش، ارائه خدمات اجتماعی بسیج به آحاد مردم بویژه مردم مناطق کم برخوردار، و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب بیش از 400 برنامه اجتماعی در سراسر استان فارس است.

به گزارش شیرازه، اسماعیل قزل سفلی، معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس در نشست خبری هفته بسیج، با اشاره به اجرای بیش از 400 برنامه اجتماعی در 40 امین سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین، گفت: این معاونت در راستای خدمت به مردم عزیز استان فارس «رزمایش جهاد خدمات اجتماعی» با هدف ارائه خدمات اجتماعی بسیج به آحاد مردم بویژه مردم مناطق کم برخوردار، کاهش آسیب های اجتماعی در قالب بیش از 400 برنامه اجتماعی در سراسر استان فارس برگزار می کند.

وی ادامه داد: برگزاری نشست ها و کارگاه های پیشگیری از اعتیاد و طلاق، نشست ها و کارگاه های مهارت های زندگی ویژه محله های آسیب پذیر و کم برخوردار، دانشجویان، دانش آموزان، زنان و دختران، زوجین 5 سال اول زندگی و آحاد جامعه و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، درمان، حقوقی، ازدواج، کارآفرینی (کسب و کار )، زناشویی(همسرداری)، تربیت فرزند و ... از جمله اهم برنامه های این معاونت در هفته بسیج است.

ارائه خدمات مددکاری اجتماعی ویژه سالمندان، معلولین، زنان سرپرست خانوار، خانواده زندانیان، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، کودکان کار، خانواده های طلاق و خانواده های عزیز ایثارگاران و جانبازان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، تامین جهیزیه و ... ویژه خانوادهای نیازمند در مناطق آسیب دیده و کم برخوردار، تبلیغات محیطی و انجام برنامه های فرهنگی هنری بصورت محله ای، تبلیغات در فضای مجازی و شبکه اجتماعی از طریق تهیه و انتشار عکس نوشته، برشور، اینفوگراف، کلیپ، یادداشت، گزارش خبری و... با تمرکز بر پیشگیری از طلاق، اعتیاد و مهارت های زندگی از دیگر برنامه های معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس در سطح استان فارس است که اسماعیل قزل سفلی به آن اشاره کرد.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس در پایان با بیان این که کار در حوزه اجتماعی باید بین بخشی و هم افزا باشد، ادامه داد: برنامه های مختلف هفته بسیج معاونت اجتماعی با همکاری و هم افزایی با سازمان بهزیستی، کمیته امداد، ناجا، دادگستری، ورزش و جوانان، شهرداری و مجموعه های درون سازمانی بسیج از جمله معاونت فرهنگی وهنری، سازندگی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزی، بسیج حقوقدانان، بسیج کارگری، بسیج اصناف، بسیج جامعه زنان و ... انجام می شود.

قزل سفلی در پایان افزود: تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، ارائه خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی با اولویت مناطق کم برخوردار استان فارس، امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد گفتمان سازی و مطالبه گری، توسعه مشارکت های اجتماعی (با رویکرد اجتماع محور) با حمایت و تقویت سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه اجتماعی، انجام مطالعات اجتماعی با رویکرد آینده پژوهی، توجه به آموزش، پیشگیری و اطلاع رسانی در کاهش آسیب های اجتماعی، فعالیت در عرصه های اجتماعی نوپدید همچون محیط زیست، گردشگری، تفریح و سرگرمی، ورزشی، آموزش، کسب و کار از جمله مهمترین ماموریت های معاونت اجتماعی در سپاه و بسیج است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان