کد خبر: ۱۳۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

سهم فارس از طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به اینکه نام‌نویسی در طرح اقدام ملی مسکن در این استان به زودی آغاز می‌شود گفت: سهم این اداره کل از این طرح ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد است.
به گزارش شیرازه، فرزاد جمشیدی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد شامل ۲ هزار و ۹۸۹ واحد در قالب تولید مسکن مشارکتی، سه هزار و ۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله، ۴۹۰ واحد در قالب تامین زمین برای اقشار ویژه و یک هزار و ۶۷۲ واحد در قالب خرید یا مشارکت در تکمیل آنها است.

ایرنا نوشت: وی، هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن را تامین مسکن و سهولت دسترسی اقشار متوسط و کم‌درآمد به مسکن دانست و ادامه داد: این طرح بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی با نام برنامه اجرایی اقدام ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی فارس در دست اقدام است و محل اجرای آن زمین‌های موجود متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خواهد بود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس افزود: همچنین یک هزار و ۷۴۰ واحد در قالب سایر تفاهم‌نامه‌ها واگذار خواهد شد و یک هزار و ۶۱۷ واحد نیز با استفاده از ظرفیت‌های بانکی مصوب تامین شده است.
جمشیدی، در خصوص واجدین شرایط برای نام‌نویسی در طرح اقدام ملی مسکن گفت: متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ یکم فروردین‌ ۱۳۸۴ به بعد باشند، از تاریخ بیست و دوم بهمن‌ماه ۱۳۵۷ تاکنون از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.
وی بیانکرد: متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خود سرپرست متقاضی نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند.
او اظهار داشت: همچنین فرد متقاضی باید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر محل تقاضا را داشته باشند و علاوه بر این منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه نداشته باشد.
جمشیدی ادامه داد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن یعنی مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده‎گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوط و توانایی اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی نیز از دیگر شروط لازم برای متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن است.
متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می‌توانند پس از آغاز نام‌نویسی در این طرح به سایت  www.tem.mrud.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان