کد خبر: ۱۳۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

باغ فرهنگ شیراز کافه کتاب می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در راستای بازآفرینی شهری و تقویت روحیه کتابخوانی، باغ فرهنگ شیراز، به کافه کتاب تبدیل می‌شود.
ابراهیم گشتاسبی‌راد در مراسم ششمین دوره آیین کتاب‌گردی با بیان اینکه کتابفروشی‌های چند منظوره امکان جذب جوانان را فراهم کرده و محلی برای گفتگو و تعامل شهروندان ایجاد می‌کند، از حمایت شهرداری در خصوص گسترش فضا‌های مشارکتی برای کتابخوانی سخن گفت.

او افزود: شهرداری علاقه‌مند است وسیله و فضا را برای خوانش کتاب‌هایی که به محلات مختلف شیراز اشاره می‌کنند در همان محیط فراهم کند و از این طریق به بازآفرینی شهری و تقویت روحیه کتابخوانی یاری رساند.

گشتاسبی‌راد  از تبدیل باغ فرهنگ واقع در خیابان فرهنگ‌شهر شیراز به مکانی برای مطالعه خبر داد و گفت: بخشی از مجموعه باغ فرهنگ به صورت کافه کتاب به فعالیت خواهد پرداخت و هم‌اکنون به همین منظور به بخش خصوصی واگذار شده است.

بازدید از کتابخانه عمومی ابوریحان بخشی از برنامه کتابگردی امسال بود. کتابخانه ابوریحان با بیش از نیم قرن سابقه در دروازه کازرون شیراز قرار دارد. این کتابخانه ۳۳هزار جلد کتاب داد و ۲هزار و ۵۰۰ نفر عضو آن هستند.

بنا بر آمار ماهانه ۳هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از این کتابخانه به امانت می‌رود و در یک سال گذشته با تبلیغات بسیاری که صورت گرفته است، میزان امانت کتابهایش بیش از دو برابر شده است.

این کتابخانه از آن رو اهمیت دارد که در منطقه‌ای کمتر برخوردار و پرجمعیت از شیراز قرار دارد و هم‌اکنون تئاتر شهر نیز در دل این مجموعه جای گرفته است که فرصتی بسیار خوب برای اهالی هنر نیز فراهم کرده است.

هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن از ۲۳ آبانماه در سراسر کشور آغاز شد و تا ۵ آذرماه ادامه دارد.

نظرات بینندگان