کد خبر: ۱۳۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸
رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی کشور در شیراز:

جایگاه مسئولین ایمنی در بنگاه های اقتصادی تثبیت شده است

رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی کشور با اشاره به اعتباربخشی و تعالی مسئولین ایمنی در سطح کشور گفت: تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته و جایگاه مسئولین ایمنی در بنگاه های اقتصادی تثبیت شده است.
 رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور در جمع اعضاء کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار گفت: مرکز تحقیقات با چهار حوزه تخصصی از قبیل برنامه ریزی و سیاست گذاری حوزه ایمنی و بهداشت کار ، ایمن سازی محیط ، سالم سازی محیط کار، سیاست گذاری و اجرای آموزش ایمنی راه اندازی شده است.

پرکنی افزود: با توجه به گستردگی موضوع و عدم تکافو امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی شاغل در مرکز، دو سیاست سرلوحه اقدامات امور قرار گرفت که تشکیل گروه های تحقیقاتی، اعتبار بخشی و تعالی جایگاه مسئولین ایمنی کشور بود.

امیر عباس پرکنی افزود: درخصوص اعتبار بخشی و تعالی مسئولین ایمنی در سطح کشور اقدامات زیادی صورت گرفته و جایگاه مسئولین ایمنی در بنگاه های اقتصادی تثبیت شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار گفت: تشکل صنفی تخصصی مسئولین ایمنی با همکاری و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل یافته  و به عنوان یک زیر مجموعه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایفا نقش می نماید.

 
پرکنی با بیان اینکه امروز مجموعه های کارگری و کارفرمایی با هم افزایی میتوانند موضوع آموزش را به مقصد برسانند چرا که بخش آموزش مغفول مانده است.

پرکنی افزود: اهتمام به یادگیری در بدنه انجمن صنفی مسئولین ایمنی و متخصصان موجود در این امر و آموزش جامعه هدف موجود در مجموعه ها  میتواند ایفای نقش انجمن صنفی در راستای صیانت از جامعه کار کشور باشد.

پرکنی در ادامه افزود: مرکز تحقیقات فصل نوینی را شروع کرده و سیاست ها و برنامه ریزی به صورت جدی دنبال می کند و بستر تفاهم نامه های زیادی آماده شده و اقدامات آنها صورت گرفته و بزودی شاهد اجرای آنها خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور همچنین از رونمایی سامانه جامع آموزش ایمنی کشور در دی ماه سال جاری خبر داد.

سهراب مختاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در جمع اعضاء کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ، ایمنی و بهداشت کار گفت: نقش تشکلات کارگری و کارفرمایی بویژه تشکلات تخصصی مانند انجمن صنفی مسئولین حفاظت فنی و بهداشت کار بسیار زیاد می باشد.

سهراب مختاری گفت: تا زمانی که تغییر رفتار فردی صورت نگیرد، تغییر رفتار جمعی در راستای کاهش حوادث در کارگاه ها محقق نمی شود و این بدلیل تغییر نیافتن بینش متصدیان و مدیران بوده که بخشی ناشی از عدم آموزش های مناسب است و در این زمینه کلید اصلی کاهش حوادث پرداختن به آموزش موثر و کارآمد برای کارگران، سرپرستان و کارفرمایان می باشد که نقش هدایت و راهبری مرکز تحقیقات و تعلیمات  و حفاظت فنی و بهداشت کار در خصوص مراکز آموزشی دارای مجوز بسیار موثر می باشد و از اینکه اخیراً مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور  در صدد ارزیابی مجدد  مراکز آموزشی دارای مجوز می باشد جای قدردانی و تشکر ویژه دارد.

مختاری همچنین از آمادگی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان فارس جهت هر گونه همکاری برای استاندارد سازی مکان و تجهیزات استاندارد و همخوانی آنها با محتوای آموزشی مدرس ها و بازآموزی مدرسین و رتبه بندی آنها خبر داد.

نظرات بینندگان