کد خبر: ۱۳۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/5

در این بسته پیامکی مروری بر خبرهای امروز خواهیم داشت.
بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/5بسته پیامکی شبانه شیرازه 98/9/5

قبول استعفاي حجتي از سوي روحاني.
 عباسي سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در گفتگو با صدا و سيما: با توجه به قبول استعفاي وزير جهاد كشاورزي از سوي رئيس جمهور، جلسه استيضاح آقاي حجتي در مجلس شوراي اسلامي كه قرار بود در جلسه علني فردا (سه شنبه) برگزار شود، منتفي است.
_______
 جديدترين آثار توليدات فرهنگي و هنري بسيج رونمايي شد.
 آئين رونمايي از توليدات جديد فرهنگي و هنري بسيج با حضور سردار غلامرضا سليماني رئيس سازمان بسيج و همچنين معاونان بسيج و رسانه ملي برگزار شد.
 در اين برنامه علاوه بر توليدات فرهنگي و هنري بسيج، آثاري از توليدات مركز متناي سازمان فضاي مجازي بسيج شامل مجموعه ۱۳ قسمتي اسپينو و انيميشن سارينا نيز رونمايي شد.
 مجموعه اسپينو با فضايي شاد و مفرح تلاش ميكند رفتارهاي احتماعي بر پايه مباني اخلاقي را درقالب يك مجموعه انيميشن به مخاطب كودك خود بياموزد.
 در مجموعه سارينا هم تلاش شده تا كودكان دچار بيماري هاي خاص بالاخص كودكان سرطاني با كاراكتر سارينا همزاد پنداري كرده و از او روحيه بگيرند.
______
«شوك بنزني» ايده دولتي ها بود.
محسن پيرهادي سخنگوي شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب: حدود ١٠ روز است فكر و ذكر مردم بنزيني شده؛ همين حرف يعني متوليان امر نتوانستند مردم را اقناع كنند كه اين طرح در راستاي هدفمندسازي يارانه است و بحث بايد يارانه‌اي و حمايتي باشد نه نگراني از گراني.
 اميدوارم تصميمي كه در حوزه بنزين گرفته شد، آخرين دستپخت سياستمداران و اقتصاددانان نئوليبرال باشد و دوره فعلي با ثبات تمام شود.
در دو سال پاياني دولت، مديريت غرب‌گرا و نئوليبرال، دارد در تمام ابعاد رخ مي‌نمايد و خود حداكثري‌اش را به رخ مي‌كشد و اين اصلاحات شوك مبنا، روي ديگر همان فريب‌هاي انتخاباتي و محصول اتاق‌هاي فكري است كه كار اصلي‌شان تضعيف نظريات مقاومت و تخريب چهره هاي انقلابي در ذهن مردم است/ فارس
_______
در حوادث اخير برخي رسانه ها و جرايد داخلي هوشمندانه رفتار نكردند.
سردار شريف، سخنگوي سپاه پاسداران در همايش رسالت رسانه در گام دوم انقلاب: در حوادث هفته گذشته، طي همان فرصتي كه فضاي رسانه اي در اختيار دشمن بود، اراذل و اوباش را به خط و ناامني ايجاد كردند.
 دشمن برنامه مفصلي براي براندازي داشت و سرويس هاي جاسوسي سعودي، اماراتي، اسرائيلي و آمريكايي حامي آن بودند.
 متاسفانه در اين حوادث برخي جرايد و روزنامه‌هاي داخلي هوشمندانه رفتار نكردند.
چون طرح فشار حد اكثري آمريكا نتوانسته بود مردم را به خيابان بكشاند، اعتراضات مردمي در پي افزايش ناگهاني قيمت بنزين فرصتي بود كه به واسطه آن شاهد رفتارهاي داعش گونه با خشونت و شدت بسيار بالا و بهره گيري از زنان براي درگيري هاي اوليه بوديم(آرمان كرمان)
_______
هاشمي‌طبا: مسائل اخير اغتشاش بود و بايد با آن سخت و خشن برخورد ميشد.
فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفتگو با «ايران»: من واقعاً معتقدم اعتراضات اخير عملاً تبديل به آشوب شد و راهي نداريم جز اينكه از آن با لفظ اغتشاش نام ببريم؛ من شخصاً براي آتش زدن بانك و اتوبوس و غارت اموال مردم نامي جز اغتشاش نمي‌شناسم؛ بنابراين رفتار ما در اين زمينه بايد برخورد سخت با اين اتفاقات باشد.
همان‌طور كه معتقدم دخالت بيگانگان و دشمنان در اين ماجرا هم داستان‌سرايي نيست و واقعيت دارد.
 در هر جاي دنيا اين دست اتفاقات بيفتد، برخورد هر حاكميتي با آن برخورد سخت و احتمالاً خشن است.
________
شعرا، فرماندهان و افسران جنگ نرم هستند.
سردار ابوالفضل شكارچي معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در اختتاميه جشنواره ملي شعر "در امتداد فجر" در يزد: بصيرت، سه كليدواژه مهم را در شاعر انقلابي احيا مي‌كند؛ اينكه چگونه حركت كند، معيارها را چگونه تشخيص دهد و مسير را به سمت هدف تعيين‌شده چگونه طي كند.
«شعر» فرهنگ عاشورا را سينه به سينه منتقل كرد.
 شعر انقلابي جامعه را از مسير سخت عبور مي‌دهد.
وقتي سايه شعراي انقلابي در جامعه كمرنگ مي‌شود، حتي مداحان خوب هم از مدل ترانه‌هاي طاغوتي استفاده و سبب به بيراهه كشيدن جوانان مي‌شوند.
 شعرا، فرماندهان و افسران جنگ نرم هستند (يزد رسا)
_______
كنايه «شرق» به دولتي‌ها؛ شما كه يارانه را پوپوليستي مي‌دانستيد!
 روزنامه حامي دولت «شرق» با اشاره به رويكرد دوگانه مقامات دولت روحاني در موضوع پرداخت يارانه نوشت: در روزهاي ابتدايي روي‌كار‌آمدن دولت روحاني اعضاي دولت معتقد بودند پرداخت يارانه نقدي باعث خسارت به كشور مي‌شود و اين فعاليت‌ها را پوپوليستي مي‌دانستند به‌همين‌دليل كمپين «نه به يارانه» تشكيل دادند كه البته اين كمپين با دست رد مردم مواجه شد اما حالا به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه علاوه بر يارانه ۴۵ هزار‌توماني، سبد معيشتي به صورت نقدي به حساب بخش عظيمي از جامعه واريز مي‌شود؛ يارانه‌اي كه گويا برخلاف تبليغات دولت به دست نيازمندان هم نرسيده است!
_______
 هشدار شديداللحن فرمانده سپاه پاسداران به صهيونيست ها.
 سرلشكر سلامي در جمع راهپيمانان تهراني: به صهيونيست‌ها ميگويم كه به آمريكا تكيه نكنيد او هميشه دير مي‌آيد وقتي شما نابود شديد مي‌آيد.
 به دشمنان مي گوييم ما هيچ حركتي را بي پاسخ و بدون انتقام نمي گذاريم.
 امروز ديگر دشمنان قادر به هيچ عملي نيستند.
جنگي كه در خيابان هاي ما آغاز شد، يك سناريو كامل جهاني بود.
  امروز تير خلاص به دشمن زده شد.
 حتي ترامپ جلسه استيضاح كنگره را نيامد و در كاخ سفيد ماند و اتاق فرماندهي تشكيل داد تا ملت بزرگ ايران را شكست دهد.
ناو هواپيمابر آمريكا كه ماه‌ها از ترس ما در بيرون از خليج فارس مانده بود، به ميدان آمد.
 ما رصد مي كرديم، او اين بار همه توان خود را به صحنه آورد.
دشمن با فشار و جنگ رواني حداكثري و پياده نظام مزدور داخلي به ميدان آمد.
 مي‌گويم به آنها كه دير شده است.
 دشمن حتي به پوشك بچه هم براي آزار مردم متوسل شد.
سفير يكي از كشورها كه ما اطلاعات محرمانه آن را داريم اما نامش را نمي‌گويم، همه سفرا را جمع كرد و به آنها گفت "به اروپايي ها بگوييد ايراني ها در حال بريدن وابستگي اقتصادي كشورشان به نفت هستند و به خودكفايي رسيده اند، بجنبيد، نفت را باز كنيد، گشايش ايجاد كنيد وگرنه ملت ايران اقتصادش از نفت جدا مي‌شود."
 منتظر باشيد از خط قرمزهاي ما عبور كنيد، نابودتان مي‌كنيم.
  ما هيچ كاري را بي پاسخ نمي‌گذاريم و با همه تسويه حساب مي‌كنيم.
 به همه مسئولين ميگويم كه ملت آمد و وظيفه خود را انجام داد، اكنون نوبت ماست، كمربندها را ببنديد، ميان مردم حركت كنيد و مشكلات را حل كنيد. ما با مردم هستيم و پيش مرگ و فداييان مردم هستيم.
شرارتهايي كه در روزهاي اخير اتفاق افتاد حاصل همه شكست هاي بزرگي بود كه دشمن در عرصه هاي مختلف ظرف ٤٠ سال و به خصوص در ٨ ماه گذشته از امت اسلام و ملت ايران دريافت كرده است.
______
نماينده وزارت اطلاعات: يك سال قبل، هشدار آشوب‌هاي اخير را به وزارت كشور گفته بوديم.
نقوي حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در تشريح جلسه امروز اين كميسيون: در اين جلسه نماينده وزارت اطلاعات در اظهاراتي مطرح كرد كه ما تمامي برآوردهاي خود را از يك سال قبل به وزارت كشور اعلام كرديم.
 بحران امنيتي را پيش‌بيني كرده و دراين‌باره يك سال قبل نامه‌اي به وزارت كشور فرستاده بوديم.
حضور نيروهاي معاند سازمان‌يافته در حوادث اخير با تاكتيك‌ها و استراتژي‌هاي مشخص غيرقابل‌انكار است كه براي ما مكشوف بود.
Shiraze.ir
نظرات بینندگان